Steve Jablonsky - Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Score
Label: Reprise

1. Prime (2:14)
  2. Einstein's Wrong (3:35)
  3. NEST (2:08)
  4. The Shard (2:42)
  5. The Fallen (4:03)
  6. Infinite White (3:58)
  7. Heed Our Warning (4:26)
  8. The Fallen's Arrival (3:47)
  9. Tomb of the Primes (2:47)
  10. Forest Battle (2:04)
  11. Precious Cargo (1:38)
  12. Matrix of Leadership (3:50)
  13. I Claim Your Sun (3:06)
  14. I Rise, You Fall (3:35)
avatar van JohnWilliams
Ben zeer benieuwd hiernaar.
Hans Zimmer heeft hier en daar ook nog mee geholpen, en de demo's waren super. Jablonsky mag een Zimmer clone zijn maar omdat Zimmer ook hieraan heeft meegeholpen maakt dat niets uit.

Tot nu toe dus erg verassend goed.

avatar van ThingMan
Ik vind hem aardig, niet beter dan de eerste. Dat was er echt een met gevoel. Deze is ook met gevoel, maar iets minder. Lastig om uit te leggen. Maar zeker geen tegenvallende plaat.

Zeer mooi album. Ietsje minder dan het eerste album. Maar toch weer zeer goed. Ze hebben de zelfde stijl doorgetrokken. Je hoorde dat er iets inzit van Hans Zimmer

Ik ben het deels eens met skipy05. De score krijgt van mij ook 4,5 ster. Minder dan de vorige maar dat ligt ook puur aan mijn smaak. De tweede score is meer gericht op het kwade en dat hoor je terug aan de wat duistere themes. Maargoed daar gaat de film ook over dus dat past er alleen goed bij en doet niet slecht aan de score zelf. Jablonsky weet met dezelfde stijl van deel 1, nieuwe nummers te maken en je hoort nummers van het eerste deel maar 3 keer terug ofzo.

Ben het alleen niet helemaal eens met het Hans Zimmer deel. Of nouja, het komt echt weinig voor op de 2e score. Jablonsky weet steeds meer een eigen stijl te ontwikkelen zoals bij de track Infinite White. Deze stijl hoorde je ook in D-Wars en vind ik echt anders dan wat Hans Zimmer doet. Daarnaast wist hij een origineel robot koor bij het eerste deel te maken en dit voort te zetten voor het tweede deel. Ook bepaalde techno sounds die hij gebruikt heb ik zelf nooit eerder gehoord bij andere filmcomponisten.

Het begin van Heed Our Warning lijkt echter wel op een theme uit de horrorfilm The Thing. Maar daar stoor ik me niet aan.

avatar van stuntman_jasper
Heb deze een tijdje geleden gekocht. Ik heb een dubbel gevoel aan deze score. Op de een of andere manier voelt het niet echt als een echte filmscore aan. Dit komt vooral omdat alle losse tracks ook echt aanvoelen als losse tracks en niet als een geheel. Desondanks geef ik deze score toch 4 sterren. Dit omdat ik het wel lekker weg vind luisteren, net zoals een goed rock album eigenlijk.

avatar van Starmaster501
Leuk, ga ik de film deels kijken vanwege een goede soundtrack, Nou je hoort er amper wat van en hij is echt minder dan het 1e deel...Waar is dat epische nou gebleven?? Toch nog een 3

avatar van mnrk
Weer een prima soundtrack. Klinkt lekker !!

avatar van Thunderball
Deze al een tijdje in huis en afgelopen weekend eindelijk op gezet.
Aardige, maar niet buitengewone bombastische score van Jablonsky, met hier en daar een thema, wat ook in het origineel te horen was.
Luisterd best lekker weg, maar het doet mij vrij weinig.

Vind sowieso 44 minuten aan muziek in het huidige cd tijdperk voor een recente film van zo'n tweeenhalf uur veel en veel te weinig.

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.

avatar van tbouwh
Net iets minder dan voorganger deel 1. Desondanks scheelt het niet veel, waardoor het in scorepunten hier op MM niet verschilt.
Jablonsky is er weer in geslaagd een diverse, goede soundtrack samen te stellen, die veel te goed is voor de matige film die erbij hoort ( Revenge of the Fallen is van de eerste 3 Transformers-films duidelijk de minste ). Een kwartier korter dan de vorige score, dat is jammer.
Toch zitten hier weer veel goede songs tussen. Wat hier een mooie toevoeging is, is dat we naast het robotkoor ook goede, hoge zang hebben. Dit hoor je oa in Matrix of Leadership en Tomb of the Primes.
Daarnaast zijn er ook weer heerlijke bombastische nummers, de afsluiter bijvoorbeeld, en The Forest Battle. I Claim Your Sun en Prime zijn ook geweldige nummers.
Het the Fallen-thema vind ik wat beter.
Met Infinite White laat Jablonsky horen ook een eigen sound te kunnen creeeren.
Goed, 4*