Quadrant - Dub (1994)

Label: Basic Channel

1. Dub I (20:55)
  2. Dub II (15:40)
avatar van dj maus
Hoewel al 15 jaar oud past dit nog naadloos binnen de huidige generatie dub techno.

avatar van LeRoi
dj maus schreef:

Idd nauwelijks te bevatten dat dit al meer dan 15 jaar oud is...

Als ik het wonderlijk treffen van dub en techno zou moeten duiden dan zou ik zeggen: Quadrant - Dub . Daarmee heb ik niks geduid, maar na het beluisteren wordt het wel allemaal duidelijk, als het ervaren van een Zen-koan.

avatar van Gyzzz
Dit blijft voor mij toch wel het summum van het volledige Basic Channel-tijdperk inclusief navolgers en aanverwanten. Inmiddels 23 jaar oud maar klinkt ook nu nog altijd fris.

Ik ken geen andere platen die zo beweeglijk/dansbaar, meditatief, groots/ruimtelijk en meeslepend tegelijk zijn, en dat ook nog eens met zo'n compact klankpalet. Deze versies moeten absoluut in onverkorte versie beluisterd worden; 36 minuten is precies goed om geleidelijk in de groove te kruipen.