Earthshaker - Midnight Flight (1984)

Japan
Label: King

1. Tokyo (3:47)
  2. Midnight Flight (3:28)
  3. Radio Magic (4:35)
  4. Family (6:34)
  5. Zawameku Tokieto (6:01)
  6. Ushinawareta 7224 (3:59)
  7. Money (3:48)
  8. Tada Kanashiku (5:09)
avatar van ozwald
Prima plaat van prima band.

Eerste helft van de tachtiger jaren liftte deze band een beetje mee op de populariteit die japanse bands toen hadden in Europa (met name Loudness natuurlijk) maar een echte doorbraak heeft er nooit ingezeten. Waarom? Geen idee.

Goede (weliswaar onverstaanbare) zanger, erg goede gitarist en fijne composities.

Dit is allemaal wat melodischer dan een Loudness of Vow Wow maar klinkt 25 jaar na dato nog onverwachts goed!

Geinige is dat ze ook na Midnight Flight nog een plaatje of 693 uitgebracht hebben.. zie www.earthshaker.jp

avatar van Lonesome Crow
Hoppa !, binnen 8 maanden na het altijd moeilijke 2de album nummer 3 op de markt geslingerd.

Wat meteen opvalt is de duidelijk betere productie als de eerste 2 albums, wat helderder klinkt het allemaal.
Het titelnummer klinkt meteen als een single, zeer herkenbaar en zeer sterk.
Dit geldt ook zeker voor "Radio Magic" wat een van hun sterkste nummers is, werd ook steeds op live albums gezet.
Een nostalgisch gevoel krijg ik bij dat nummer, het brengt me 25 jaar terug in de tijd omdat het een perfect voorbeeld is van melodieuze hardrock wat er in die tijd gemaakt is.

"Family" is zo'n aansteker nummer waar je van moet houden.
Daarna nummer 5, weer zo'n nummer wat helemaal af is en klinkt als een potentiele single.

Verder valt vooral het snelle `Money` op die als snel rock n´roll achtig nummer wel goed gelukt is en het slotnummer is vooral zang en keyboards.

Een heel sterk afwisselend album met voor het eerst echt duidelijke uitschieters, van de vroegere Eartshaker is dit duidelijk het beste album.

avatar van Sir Spamalot
Ik vind het een duidelijke vooruitgang, maar wat is er in hemelsnaam met het drumgeluid aan de hand op opener Tokyo: zo dof...