Electric Light Orchestra - The Best of ELO (1981)

Label: Tellydisc

18. Last Train to London
  19. Telephone Line
  20. Sweet Talkin' Woman
Jack in the Box
Het label Tellydisc doet mij vermoeden dat deze verzamelaar die van de albums Eldorado (1974) t/m Discovery (1979) gaat via t.v.-reclame aan de consument gebracht moest worden.
Ik weet niet of dit een dubbel-album is, de geluidskwaliteit goed is en of er in de songs geknipt is.
Er staat hier vreemdgenoeg geen 10538 Overture, Roll over Beethoven, Showdown of Ma Ma Ma Belle op.
Can't Get It Out Of My Head heeft wel dat fraaie Elorado Overture intro bij zich.
In Engeland waren naast alle bekende ELO-singles ook Wild West Hero, Last Train To London, Telephone Line en The Diary of Horace Wimp en Rockaria! grote hits.
Daarnaast zijn hier een aantal goede albumtracks aanwezig: Steppin' Out, Do Ya, Tightrope en Shangri-La.

avatar van Stekelnootje
Die oude hits die Jack in the Box noemt horen hier natuurlijk op te staan als je de plaat "best of" noemt ....... hoewel best of wel wat riekt naar enige subjectiviteit. Maar eerlijk gezegd mis ik die vroege ELO hitjes niet, m.u.v. Showdown dan. Ze liggen qua stijl zo'n eind verwijderd van het genre dat ze vanaf Eldorado zijn gaan maken dat het zo misschien wel beter is.
Mijn favorieten hierop zijn Can't get It out of my head (mét de overture, goed gedaan cd maker!!!), Steppin out en Mr Blue Sky.