Steve Jones - Fire and Gasoline (1989)

Label: Gold Mountain

1. Freedom Fighter (5:11)
  2. We're No Saints (3:44)

met Nikki Sixx

3. God in Louisiana (4:49)
  4. Fire and Gasoline (4:28)
  5. Hold On (4:02)
  6. Troublemaker (3:05)
  7. I Did U No Wrong (3:20)

met Axl Rose

8. Get Ready (4:23)
  9. Gimme Love (4:19)
  10. Wild Wheels (4:10)
  11. Leave Your Shoes On (4:14)
  12. Suffragette City (3:47)
avatar van freakey
Lekkere sleazy 13 in dozijn rock en roll plaat van Sex Pistols gitarist

Guitars & Wings
Duidelijk een stukje ruiger dan "mercy". Een plaat met hoog biker rock gehalte. De riffs zijn heavy (voor die tijd dan) en lekker strak afgemeten. Verder is het een plaat met weinig opsmuk en duidelijk gemaakt om te vet rocken. Dat Steve een matige zanger is, komt hier wel goed naar voren.
Hij krijgt wat hulp van motley crue's nikki sixx en g'n'r axl rose, die beiden de Sex Pistols altijd als voorbeeld hebben gehad voor hun eigen muziek.

De afsluiter Suffragette City is van D. Bowie

avatar van vielip
Zit de lp weer eens te luisteren. Het dampt, stampt en rocked allemaal lekker weg. Van enige subtiliteit of diepgang is geen sprake. Hoeft ook helemaal niet. Nou ja, in afsluiter Leave your shoes on tracht Jones wat variatie dan wel diepgang aan te brengen. Maar dat lukt 'm niet heel geweldig vind ik persoonlijk. Hierboven lees ik de term 'bikerrock' en daar zit wel wat in. Gas erop en gaan! Axel, Nikki en Ian Astbury & Billy Duffy (The Cult) doen onderweg ook nog even een duit in het zakje en voila; het feest is compleet.