Dumbfoundead & DJ Zo - Fun with Dumb (2009)

Uitgebracht in eigen beheer

6. Fun with Zo
  7. Favorite Song (3:14)

met VerBS en Open Mike Eagle

8. She's Built (4:00)
  9. Bullets of Truth (3:18)
  10. Let's Smoke (0:43)
  11. She Don't Care (3:32)
  12. One Day (4:34)

met Abstract Rude en Aceyalone

13. Here Comes Trouble! (4:15)

met D-Styles

14. Outro (0:27)
  15. She Don't Care [Remix] (3:55)

met Intuition en NoCanDo

16. Junior College (3:16)
  17. Blue Ball Blues (3:51)
  18. K-Town Story (3:27)
  19. Dumbfoundead Vs. Tantrum (Audio) (9:18)
avatar van Chrisseh
Dumbfoundead is 'eigenlijk' een battle-rapper. Op YouTube zijn meer dan genoeg filmpjes te vinden. Om een beetje punches te bedenken moet je natuurlijk wel creatief zijn, en dat is deze man ook wel.

Dit album, zijn debuut, is niet extreem sterk. Vooral de onderwerpen gaan vaak niet echt over iets boeiends, wat natuurlijk (in mijn visie) wel een belangrijk deel van hip-hop is. Wel zitten de teksten goed in elkaar, en Dumbfoundead is een aardige rapper. De producties vind ik niet allemaal even speciaal, sommige doen wat 'popperig' aan (met gezongen refreintjes etc).

Maar toch zal dit album van mij een voldoende krijgen, voornamelijk omdat het een makkelijk weg te luisteren, vermakelijk album is. Check ook de laatste track, de audio van een battle tegen Tantrum. Leuke battle om te beluisteren.

avatar van Elohim
Helemaal eens, ik blijf nog even wachten met mijn cijfer, maar tot nu toe luistert het heerlijk lekker weg. Iets wat ik graag opzet tijdens het maken van huiswerk ofzo.