Iggy Pop - Iggy & Ziggy (2009)

Alternatieve titel: Cleveland '77

Punk
Label: Anarchy

1. Raw Power (4:45)
  2. 1969 (2:59)
  3. Turn Blue (6:59)
  4. Sister Midnight (4:05)
  5. I Need Somebody (4:44)
  6. Search & Destroy (3:35)
  7. TV Eye (4:18)
  8. Dirt (5:19)
  9. Funtime (3:07)
  10. Gimme Danger (4:31)
  11. No Fun (3:22)
  12. I Wanna Be Your Dog (4:38)
beaster1256
amai , dat beloofd , ofwel heel goed ofwel knudde ?

avatar van barrett
Tja, dit is zo'n album erop of eronder... 2 zo'n topartiesten die samen een live-plaat uitbrengen je hebt onmiddelijk de neiging om het als een topplaat te beschouwen voor je het zal gaan horen.

Laten we alvast hopen dat het zo zal zijn en dat we niet van een kale reis terugkomen.

avatar van Sater
Bowie die piano speelt in de begeleidingsband van Iggy Pop gok ik?

Jammer dat er een foto van een jaar of 5e eerder op de hoes staat. Rond deze tijd had Bowie Ziggy al lang achter zich gelaten. Lijkt me een beetje een poging tot goedkoop scoren.

avatar van kaztor
Zo te zien is Iggy even bij een dameskapper langs geweest.
Dit lijkt me een bootleg, maar misschien is het semi-legaal...?

avatar van barrett
Ja de cover blijkt allesinds een goed staaltje prutsmansschap te zijn...

Dit is geen bootleg hoor, hij is zowat overal te koop: Amazon, Bol, cduniverse, etc.

Lijkt me best wel interessant, maar ja TV Eye(ook van die toer) is er al eeuwen dus een beetje overbodig

avatar van James Douglas
De foto die voor deze cover is gebruikt komt echter niet uit 1977. Dit is volgens mij in 1973 toen Bowie Raw Power van Iggy & The Stooges aan het remixen was. En als ik mij niet vergis staat op de originele foto Lou Reed nog naast David Bowie.

AddictedToElvis
Sater schreef:
Bowie die piano speelt in de begeleidingsband van Iggy Pop gok ik?

Tja, Iggy & Ziggy is een stuk pakkender dan Iggy & The Think White Duke.

Ik had deze bootleg ergens rond 1980 gekocht. Een witte hoes en los een op blauw papier gekopieerde foto van Iggy en Bowie, beide in een overall waarvan alle knopen los. Was wel een erg slechte opname.
Er was een hele serie van, oa Patti Smith, Bob Marley