Aya RL - Aya RL (1985)

Polen
Label: Tonpress

1. Księżycowy Krok (4:40)
  2. Nasza ściana (5:15)
  8. Wariant "C" (4:45)
  9. Pogo I (2:10)
  10. Pogo II (3:10)
avatar van Gewoon Pim
Op de kop getikt in een klein Pools winkeltje in Warschau voor 10 Zloty, omgerekend 2,50 euro. Ik vind het altijd leuk om wat muziek uit "vreemde" landen mee te nemen, en voor deze prijs natuurlijk al helemaal!
Nu versta ik geen enkel woord van wat er wordt gezongen, maar muzikaal gezien bevalt het mij zeer. Ik houd wel van de psychedelische sfeer die het album over weet te brengen. Het voelt ook alsof er een boodschap achter de liedjes zit, al kan ik dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Desalniettemin geeft het album wel zo'n emotie af. Maatschappijkritiek misschien? Ik zou de vertalingen moeten opzoeken, al wordt dat nog een hele klus, aangezien ik geen boekje met songteksten erbij heb.
Nu zal deze cd in Nederland niet te verkrijgen zijn, lijkt me, maar mocht iemand het op vakantie toevallig tegenkomen, neem het mee! Absoluut de moeite waard!