The Cranberries - Stars (2002)

Alternatieve titel: The Best of 1992-2002

Ierland
Label: Island

1. Dreams [Radio Edit] (4:15)
  2. Linger (4:34)
  3. Zombie (5:06)
  4. Ode to My Family (4:30)
  5. I Can't Be with You (3:07)
  6. Ridiculous Thoughts [Radio Edit] (3:36)
  7. Salvation (2:24)
  8. Free to Decide [Alternate Mix - Edit] (3:21)
  9. When You're Gone [Radio Edit] (3:52)
  10. Hollywood [Radio Edit] (4:17)
  11. Promises [Radio Edit] (3:31)
  12. Animal Instinct (3:31)
  13. Just My Imagination [Edit] (3:12)
  14. You & Me [Edit] (3:16)
  15. Analyse (4:06)
  16. Time Is Ticking Out (3:01)
  17. This Is the Day (4:14)
  18. Daffodil Lament (6:06)
  19. New New York (4:08)
  20. Stars (3:31)
  21. Zombie [Live] * (5:05)
  22. Ode to My Family [Live] * (4:20)
  23. Animal Instinct [Live] * (3:29)
  24. Salvation [Live] * (2:28)
  25. Daffodil Lament [Live] * (4:20)
totale tijdsduur: 1:17:38 (1:37:20)
avatar van Nicolage Rico
Leuk cd'tje. Je moet er van houden. Ik kan goed begrijpen dat sommige mensen het jankmuziek vinden. "Dreams", "Linger" en vooral "Zombie" zijn goede nummers.

DutchViking
Ik kan geen genoeg krijgen van deze cd, en dan vooral van Dolores' zang. Echt uniek, hoewel ik er ook wel in kan komen dat sommige mensen dat helemaal niets vinden. Hoogtepunten voor mij zijn Dreams, Linger, Zombie, Ode to My Family, When You're Gone, Animal Instinct en Just My Imagination. Eigenlijk is het hele album één groot hoogtepunt! Alleen de nieuwe songs (19-21) vind ik wat minder, maar niet slecht. Deze plaat krijgt van mij 4 welverdiende sterretjes.

avatar van Youri
Mooi overzicht van wat de Band heeft gepresteerd afgelopen 10 jaar. Dolores haar zang klinkt erg goed op de muziek, zowel ballad als rock. Mooie nummers vind ik Linger, Zombie, When you're gone en salvation. Live klinken ze ook erg goed.

Wattt!? zo weinig commentaar op deze prachtige cd? Echt sorry maar deze cd is ge-wel-dig! Alle nrs zijn zoo mooi. Dolores heeft echt een supermooie stem en idd, ze klinken live ook heel goed

Pieter Paal
Dit album bevat het beste van The Cranberries en maakt alle reguliere albums overbodig.

EVANSHEWSON
Kijk, zo fantastisch vind ik dit bandje nu ook niet om ook hun reguliere platen te kopen.
Maar deze compilaite herbergt alle prima songs die ze maakten, ze lijken anno 2007 haast vergeten, zou dit bandje nog bestaan eigenlijk ,

Deze best of geef ik graag 4 sterren ****

avatar van Lukas
Mag ik mij bij de vorige spreker aansluiten? Mijn vader draaide vroeger No Need to Argue regelmatig, maar daarvoor geldt dat slecht enkele nummers er echt uitspringen. De latere albums ken ik niet in het geheel, maar ondanks een aantal sterke songs voel ik niet echt de behoefte om ze uit te proberen.

Favorieten:
- Zombie
- Animal Instinct
- When You're Gone

Overigens heb ik wel een andere versie van deze plaat, want daarop staat als achttiende track het prachtige Daffodil Lament. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze versie van de plaat hier eerst ook stond, omdat ik nummer 18 als favoriet had aangevinkt, terwijl ik de track die hier staat helemaal niet ken.

Rest mij de opmerking dat ik hier ook 4* heb staan.

EVANSHEWSON
Track 18 They Long to be Close To You, is van Burt Bacharach/Hal David, het was een hit in de versie van The Carpenters in de seventies.

Mijn favorieten hier zijn geheel andere :

Linger, Ode To My Family en Just My Imagination.

Groetjes toedeloe

Gewoon....briljant.

avatar van musicfriek
Die intro van Linger Absoluut hun mooiste nummer!

Linger

MaarX
Ills schreef:

Helemaal mee eens, prachtige cd! Ieder nummer heeft wel zijn charme ^_^

Dolores heeft duidelijk hevige voorstanders en tegenstanders, er lijkt geen middenweg. Ik kies duidelijk voor de middenweg. Haar stem is speciaal, soms stoort ze me wel. De nummers zijn af en toe prachtig, soms ook wat simpel. Een 3,5 dus.

avatar van FunkStar
Ridiculous Thoughts staat op repeat!

avatar van Gert P
Gewoon de dubbelaar gold kopen en dan heb je echt alle mooie nummers.

avatar van bertus99
Zombie en Hollywood blijven ijzersterke songs. Het basloopje op het eind van Zombie is een soort handelsmerk van deze band, net als de soms overslaande stem van de zangeres.
Van de rustige songs blijven Free to decide en Animal instinct sterk overeind.
De rest is ook best te pruimen en bewijst dat goeie popmuziek niet moeilijk, ingewikkeld of supertechnisch hoeft te zijn.

avatar van rkdev
Schitterend overzichtsalbum van deze Ieren. Jammer dat het briljante Shattered er niet op staat.

Mijn versie heeft overigens 20 nummers, nummer 1-17 zijn hetzelfde, 18 is Daffodil Lament en 19-20 zijn dezelfde als boven. 21 staat er niet op.

avatar van Gert P
rkdev schreef:

De Gold verzamelaar is niog veel beter en maakt deze totaal overbodig.

Father McKenzie
Hoe beperkt houdbaar het gejodel van deze tante met haar jongens was, hoor je als je een béétje kritisch deze best of beluistert.
Het truukje wordt te vaak herhaald, leuk is het niet meer, neen.
Overeind blijven de 4 eerste tracks voor mij, daarna is het echt op, wat een vreselijk gezeur is de rest... nauwelijks een béétje een song die naam waard te ontdekken in deze puinhoop. Onmogelijk dit helemaal uit te zitten.
Echt een bandje van dertien in een dozijn, met nietszeggende "liedjes", tracks 1-4 uitgezonderd, dan.

avatar van bertus99
Father McKenzie schreef:

Gelukkig vond ik deze op een rommelmarktje voor de prijs van 2 koffies.

Och, ik ben er toch wat positiever over. In de categorie leuke bandjes die nooit wereldberoemd werden is dit wel een aardige. Niet draaien echter als een soort gejodel je op de kast jaagt.

avatar van LucM
The Cranberries zijn wel wereldberoemd geworden mede dankzij "Zombie". Deze compilatie is voor mij overbodig aangezien ik de eerste 4 reguliere albums heb. De zang van Dolores O'Riordan kan ik wel best aanhoren, al vind ik dat deze band na de eerste 2 (prima) albums langzaam maar zeker achteruit ging.

avatar van rkdev
LucM schreef:

En waarom het juist erg goede Wake Up and Smell the Coffee niet ?
Dan was je compleet geweest

avatar van LucM
"Wake Up and Smell the Coffee" heb ik inderdaad ook - vergissing - maar ik heb ze een tijd niet meer beluisterd. Ik vind dat het minst goede Cranberries-album, de inspiratie begon duidelijk op te drogen, nadien is deze band - wijselijk - gestopt.

avatar van Banjo
ik heb een zwak voor deze groep, maar los van zombie vind ik dat hoe rustiger hun nummers zijn hoe beter ik ze vind..

avatar van barrett
Father McKenzie schreef:

Gelukkig vond ik deze op een rommelmarktje voor de prijs van 2 koffies.

Voila dat vind ik ook, deze band heeft een wereldhit Zombie en derna hebben ze nooit echt meer een topplaat gemaakt. Was het de druk of de onkunde wie zal het zeggen.

Voor de Cranberries fans en de liefhebbers van dit grootste hits album Stars: de nieuwste cd van Dolores O'Riordan is erg goed:

Dolores O'Riordan - No Baggage (2009)

avatar van Guinness1980
@ West

Haar debuutalbum vond ik beter.

On topic:
Leuke verzamelaar voor als je de hits in huis wil hebben.

Aardige verzamelaar,waarbij op mijn versie Daffodil Lament op nummer 18 prijkt ipv dat Carpenters misbaksel.Er zit ook nog een 5 nummer tellend live bonusschijfje bij,met Zombie,Ode To My Family,Animal Instinct,Salvation en Daffodil Lament. Track 21 ontbreekt bij mij dan weer

avatar van Bastiaan Tuenter
Ik vind de albums van The Cranberries meestal niet zo bijzonder. Altijd wel kleine handvol goede tracks, maar meestal meer mindere nummers. Zo'n verzamelaar is voor iemand als ik dus een goede uitkomst.

avatar van Funky Bookie
Fijn album. De vocalen van Dolores zijn heerlijk gemixt.
Een band waar voor mij zo'n greatest hits verzameling prima volstaat. De toevoeging van de fan favorites is leuk en lekker.

avatar van Nicolage Rico
R.I.P. Dolores. 46. Treurig. Deze nog maar eens opzetten, staat genoeg moois op.