MC Ren - Ruthless for Life (1998)

Label: Ruthless

1. Ruthless for Life (4:24)
  2. Who in the Fuck (4:04)

met Eightball en MJG

3. Nigga Called Ren (4:06)
  4. Comin' After You (3:58)

met Ice Cube

5. Voyage to Compton (4:24)
  6. Must Be High (3:23)
  7. So Whatcha Want (4:40)

met Snoop Dogg en RBX

8. Shot Caller (4:22)

met Big Rocc en Tha Chill

9. All the Same (3:29)
  10. Who Got That Street Shit (4:47)
  11. Pimpin' Is Free (4:14)

met Peeps

12. CPT All Day (4:19)
avatar van thomzi50
Zijn beste album, vooral de titeltrack en So Wtcha Want zijn erg sterk. 3.5* voor de N.W.A. - veteraan.
Ik las dat hij naar Paris' label was gegaan, en zijn c.d. zou verschijnen. Helaas is het nu 2006 en het album zou 2005 komen. ik hoor er niets meer van. Weet iemand misschien wat Ren nu allemaal uitspookt? Of is hij intussen aan het rentenieren op Hawai?

eazyfan
zijn nieuw album reincarnated komt binnenkort uit voor zovel ik weet hij heeft ook nog muziek opgenomen voor dj yella's pornofilms een grote hit daarbij was bangin'

eazyfan
Comin' after you is echt wel de beste track van dit album.
prachtige 2de versie van Ren met bodyparts en E.T. phone home.hij heeft echt massas coole & harde leuke teksten

egt wel beste MC Ren album

Marcel²
Dit album bevalt me niet zo. De track N***a After You met Ice Cube is wel erg goed. De rest is erg slap allemaal. De stem van MC Ren is wel goed, maar de beats

Marcel Jongeneel schreef:

idd vind ik ook enige echt goeie track was Comin After You beste Rentrack ooit en egt een dat moet herinnert moet worden nouja de rest is ook nog redelijk

Relax
Hoe komen jullie aan dit album ?
En kom nou niet aanzetten met, WINKEL... welke winkel, gelieve geen online winkel.

eazyfan
het clipje van Ruhless For Life is VET.MC Ren die Eazy-E's graf opgraaft en dan E's geest ziet!!!ZEER VET!!!

tog wel de beste MC Ren-cd.moet eens in mijn top10

eazyfan
elke zin die MC Ren spit in Comin After You is geweldig,maar dan ook zin per zin.

avatar van thomzi50
Komt dat Reincarnated nog uit?

eazyfan
ik weet het niet,hopelijk nog maar is denk ik als Detox. jammer genoeg want ik vind eerlijk gezegd MC Ren nog beter dan Dre.

avatar van thomzi50
Als mc misschien wel, maar Dre produceert ook geweldig en Ren niet.

thomzi50 schreef:
Komt dat Reincarnated nog uit?
ik heb em al

Relax
Ja Bootleg

avatar van thomzi50
Bij Paris' label zit MC Ren nu toch?

avatar van Kos
Kos
Jeez, heeft Paris een label tegenwoordig? het moet niet gekker worden .

avatar van thomzi50
Al tien jaar ofzo dacht ik ? Guerilla Funk toch gewoon..?

Ja

elke cd die mc ren uitbrengt klinkt goed. sommige nummers zijn wel een beetje eentonig en saai, maar er zitten ook echte uitschieters bij: Rutless 4 life,comin after you en shot coller.

Jammer dat ren al zo lang geen album meer heeft uitgebracht. In 2003 heeft hij wel een half album gemaakt met big rocc en john doe, later hoorde ik dat er een heel album zou komen als groep 'the rebellion army', wat nooit is doorgegaan, en op dubcnn las ik een jaar geleden dat hij samen met rbx en big rocc een nieuwe groep zouden vormen genaamd 'concrete criminals', en rbx zei laatst dat dat album al bijna af was, maar weet hier eigenlijk voor de rest nog maar weinig van. Khoop wel dat ren ooit nog een album gaat uitbrengen

Hij maakt eigenlijk nog maar weinig nummers tegenwoordig, het laatste wat ik van hem had gehoord was op dat album van crazy toones CT experience, en bangin LA voor een porno film van dj yella (ook geproduced door yella, te horen op youtube)

ik vind mc ren tog de beste rapper van NWA vandaag de dag. vooral op nummers die hij na dit album heeft uitgebracht met andere rappers vind ik hem heel sterk (check bijvoorbeeld 2Gs from compton, the hardest,the shit, hello, chincheck, southland killers enz).

avatar van Jorge-E
Dat album van Concrete Criminalz bestaat enkel uit RBX en Big Rocc. MC Ren featured enkel op 1 track die al gelekt is.

Mezelf
Dat je hier hoger dan een 3,5 voor kunt geven is gek. Ok, het iemand van de grondleggers van gangstarap/westcoastrap maar de teksten zijn gevuld met niggas, bitches en dicks. Ik weet dat dit wel vaker zo is binnen gangstarap maar op dit album vind ik het vervelend worden, en dat is geen goed teken. Heb ik trouwens ook bij de latere Dogg Pound albums.

avatar van Jorge-E
En hier kom ik weer met mijn "slechte teksten zijn niet erg"
Misschien komt het omdat mijn eerste kennismaking met rap (die màànden onveranderd bleef) Eazy en NWA was, en dus ook dat gevloek om de 5 seconden. Maar om 1 of andere reden vind ik zo'n teksten zeker niet erg.

Mezelf
Nee ik vind het over het algemeen ook niet erg hoor. Kijk ook maar mijn hoge beoordelingen voor o.a. Straight Outta Compton maar in dit geval stoor ik me er aan. Vooral ook omdat Ren op deze plaat niks extra's brengt en de nadruk dan al snel op de teksten komt te liggen. Als die dan alleen maar bestaan uit scheldwoorden vind ik het irriterend worden..

Maar ik kan wel begrijpen dat je dit een goede cd vind hoor.

avatar van TheLegacy
31 Oktober komt het nieuwe MC-Ren album uit genaamd: "Reincarnated".

Zijn nieuwste album "RENincarnated" is nu uit op iTunes & Amazon.

avatar van thomzi50
Wat een matige plaat eigenlijk. Ren kauwt niet alleen mindere versies voor van zijn N.W.A.-rijmpjes, hij klinkt ook verveeld én verongelijkt - een unieke combinatie. Alsof hij enerzijds weet dat hij absoluut niet meer de roem van vroeger verdient, maar anderzijds er alles aan doet om die toch nog terug te krijgen. Het resultaat: een tot in het detail voorspelbaar, slap geproduceerd en suf gerapt gangsterrapalbum.

avatar van alexander-r
Voyage to Compton