De Kift - Vier voor Vier (2003)

Avant-Garde / Punk
Uitgebracht in eigen beheer

1. De Huismeester (3:17)
  2. Appartement Nr 57 (1:03)
  3. Smeerlappen (2:32)
  14. Waar (0:36)
  15. Hier (0:42)
  16. Kwartpond (2:20)
  17. Hop Hop (2:00)
  18. Guldentje Maar (2:28)
  19. Kakkerlakken (1:53)
  24. Vrienden (2:27)
  25. Los (2:32)
  26. Ouverture (3:00)
hmm, ja.
dit is eigenlijk een opera van de kift, en de nummers vallen pas echt op hun plaats na het zien van de performance. ik had de cd al voordat ik de kift ooit had zien optreden, en in eerste instantie wist ik dan ook niet echt wat ik met deze cd aan moest. een paar hele mooie nummers, zoals we van de kift gewend zijn, maar allemaal losse puzzelstukjes die niet in elkaar leken te passen (het is een redelijk absurde opera), en geen redelijk begrijpelijk verhaal, zoals we van de kift gewend zijn.
maar al met al is dit toch een alleraardigste cd. ik luister hem nu regelmatig, en de hypercoole beelden van de opera (de mannen kunnen ook heel aardig acteren) komen elke keer weer bovendrijven. maar in ieder geval is deze cd zonder het zien van de bijbehorende opera niet volledig op waarde te schatten. (en ook met het zien van de opera kan deze niet tippen aan hun magnum opus 'koper' (wel, magnum opus, 'koper' is een soort van best of, dus magnum opus kan ik dat bezwaarlijk noemen), hoewel deze twee eigenlijk nauwelijks te vergelijken zijn.)

geweldig mooie hoes ook trouwens, maar ook dat zijn we van de kift gewend.

avatar van Rodenrijck
Gregory schreef:

Een best of zou ik Koper niet willen noemen, magnum opus misschien wel, al vind ik Krankenhaus nog altijd het indrukwekkends, waarschijnlijk omdat dat de eerste plaat in hun hervonden richting was.
Op Tabee na, zijn alle nummers op Koper nieuw. Wel zijn er een paar teksten gebruikt die van vroegere projecten en sessies ongebruikt over waren gebleven. Daardoor geeft deze cd een mooie complete indruk van de diverse sferen van voorgaande platen. Deze band moet je zeker live zien, elke keer weer een belevenis

avatar van oruiz
als ie tanden heeft is het geen vogel ©Guldentje Maar

avatar van citizen
oruiz schreef:
als ie tanden heeft is het geen vogel ©Guldentje Maar

Geweldig toch? Hulde! Ook Bier en Erwten. Om te huilen zo mooi!

jeko
Heb net weer enorm genoten van dit muziektheater.(elk kind houdt een luciferdoosje tussen zijn tanden}.