Vladislav Delay - Tummaa (2009)

Finland

5. Toive
  6. Tummaa
  7. Tunnelivisio
avatar van Dreten Bukgat
ola... een nieuwe 'donkere' vladislav delay?

avatar van korenbloem
Ken zelf alleen Anima. Is het verdere werk van hun ook de moeite waard om op te pakken?

Ik Doe Moeilijk
ja zeker! Entain(ook op Mille Plateaux verschenen) of Multila(Op Chain reaction uitgebracht) bij voorbeeld.

avatar van GrafGantz
Ik vind hem op een verknipte manier zowaar een soort van funky. Al is dit nu niet echt verplichte kost voor George Clinton fans te noemen...

Ik ken de muziek verder niet, maar de albumcover mag er zeker zijn!

avatar van Stapler
De voorkant .

avatar van mayhemblik
Als ik zo een hoes zie moet ik er meer van weten, kan iemand mij vertellen met wat voor soort muziek we hier te maken hebben??

avatar van GrafGantz
Ergens halfweg tussen glitch en ambient. Abstract geknisper, gepruttel en gefrot. Wel een soort van warm en organisch, maar geen gemakkelijke kost, vooral als je nog niet echt thuis bent in deze muziekstijl. Maar een poging wagen kan natuurlijk altijd

tuktak
de voorkant dekt de lading niet helemaal idd je moet wel into experimentele electronic zijn...

avatar van andnino
Ik word van deze muziek erg onrustig. Het heeft zijn momenten, maar verder is het net iets te abstract voor mijn welbevinden.

avatar van John Doe
check de bijzondere studio van hem

Deze producer is begonnen als jazz percussionist, maar hij ging op een gegeven moment electronische apparatuur verzamelen en begon daar mee te experimenteren.

Hier zijn het weer meditatieve atmosferen en lekker aparte ritmische excursies.

avatar van essence
Het is er wel een beetje aan te horen dat hij een jazzverleden heeft.
Voor mij hinkt deze plaat een beetje op 2 benen.
Enerzijds vind ik hem heel sfeervol, warm en uitdagend en langs de andere kant zwalpt hij bij momenten wat doelloos rond of moddert wat aan.
Maar momenteel krijgt hij nog licht het voordeel van de twijfel. Ik denk dat hij nog wat rijptijd nodig heeft.

avatar van John Doe
nog eens op gehad, blijft een goede plaat. Je moet er de tijd voor hebben, anders kan ik me voorstellen dat je er onrustig van wordt zoals andnino. Bij mij leidt de muziek van Delay altijd tot een mooie rust. Kwestie van mezelf in het diepe gooien, dan wordt het duidelijk. Mocht de muziek een bos zijn, let dan op de atmosfeer in het bos en staar je niet stuk op de bomen. Is de muziek als een oceaan, let dan (voor een goed overzicht) op het water en niet op de voorbijschietende vissen.