Sun Araw - Heavy Deeds (2009)

Avant-Garde / Rock
Label: Not Not Fun

1. Heavy Deeds (9:55)
  2. Hustle and Bustle (6:46)
  3. The Message (5:03)
  4. Get Low (8:04)
  5. All Night Long (11:56)
  6. Hey Mandala! * (18:40)
Dit moest ik nog eens uitchecken. Een lid van Sun Araw was ook al aanwezig op Pocahaunted's The Passage (gitarist geloof ik), dus zodoende toch een naam om achteraan te gaan, aangezien die release erg goed was.

Psyched drone blues, is wat ik hier hoor. Een stem ergens ver weg gestopt, een gitaar die zomerse bluesy riffs speelt en orgel en percussie er nog eens bij. Herhalend, trance opwekkend, het bevalt me zeer goed.
Neem dan het laatste nummer een jungle drone blues van 18 minuten waar alles perfect bij elkaar komt. Dat noem ik nu nog eens het beste voor het laatst bewaren, lichtelijk geniaal.

Sluit dus perfect aan, qua mindset, op de tour van Pocahaunted. Jammer dat het in een of ander middle of nowhere zaaltje in Amsterdam is, want zo mis ik een ZEER bijzondere avond. Niet de eerste keer, waar Pocahaunted ook al eensin Amstelveen stond, of all places!

Hier ga ik in ieder geval meer van checken. Als de cd uitgave niet te snel uitverkocht raakt, wil ik m misschien nog wel eens gan aanschaffen ook.
4* en kans op een halfje hoger.

Sietse
ThirdEyedCitizen schreef:

Pocahaunted stond gewoon in dezelfde zaal als Sun Araw hoor...
En dat was in de OCCII aan de Amstelveense weg in Amsterdam.
Wat tegenover het Vondelpark is, maar dan niet aan de centrum zijde.
Idd niet de meest makkelijke locatie, maar toch redelijk te doen als ze een keer vroeg eindigen (schijnbaar is het op maandag nooit later dan 11.30, behalve deze keer).

Any how...deze ken ik niet, maar de plaat van Sun Araw die ik heb gekocht bij het concert is erg tof

avatar van Tha)Sven
Pocahaunted vond ik op het eerste gehoor niet spannend genoeg, is dit wel spannender ?

Sietse
ik vind persoonlijk pocahaunted spannender