Nicolette Larson - Nicolette (1978)

Country / Rock
Label: Wounded Bird

1. Lotta Love (3:12)
  2. Rumba Girl (3:53)
  3. You Send Me (3:56)
  4. Can't Get Away from You (3:17)
  5. Mexican Divorce (3:53)
  6. Baby, Don't You Do It (3:42)
  7. Give a Little (2:59)
  8. Angels Rejoiced (2:28)
  9. French Waltz (4:22)
  10. Come Early Mornin' (2:42)
  11. Last in Love (3:44)
Father McKenzie
Lotta Love ken ik, omdat ze aan Neil Young's COmes A Time meewerkte.
Is de rest ook van dit niveau? Zo ja, dan ziet het er goed uit.

Stijn_Slayer
Ik wil me hier ook nog eens aan wagen. Geweldige zangeres en ze tilde Neil Young's Comes A Time tot een hoger niveau.

chrismusic
Zeer aangename cd dit. Mooie stem en instrumentaal dik in orde.

avatar van Poles Apart
Aardig album van de in 1997 overleden Nicolette Larson.

Neil Young's "Lotta Love" was de hit, en behoort zonder meer tot de (schaarse) hoogtepunten. De daaropvolgende nummers worden nou niet bepaald sterker door de mierzoete en gladde productie, daar kan zelfs een gastoptreden van Eddie van Halen op het rockende "Can't Get Away From You" niets aan veranderen.

Larson zelf zingt zeer goed en klinkt ontspannen, het is jammer dat haar mooie stem zo ondergesneeuwd wordt door de belabberde productie, als het allemaal wat soberder en subtieler geproduceerd was, had het meteen een stuk beter geklonken. Met de kwaliteit van de nummers zelf is namelijk niets mis. Nu klinken de covers van "You Send Me" en "Baby, Don't You Do It" echter slap en te gelikt en wordt het tijd de uitdrukking "een gemiste kans" uit de kast te halen.

Hoe het had kunnen klinken blijkt vanaf "Angels Rejoiced", vreemd genoeg wordt op de laatste vier nummers wel gekozen voor de sobere en gepaste aanpak, en dan gaat het niveau van deze plaat gelijk een stuk de hoogte in, alles valt dan opeens ook z'n plaats. Zelfs het zoete "French Waltz" klinkt lief en vriendelijk. Dat is vooral omdat nu wel alles ondergeschikt wordt gemaakt aan de stem van Nicolette, en het niet de omgekeerde wereld is.

Een plaat die dus compleet uit balans is en hinkt op twee gedachten, een uniform geluid ontbreekt. Dat is toch wel jammer. Twee sterren voor de ene helft, vier voor de andere, maakt drie gemiddeld.

avatar van Hans Brouwer
Poles Apart schreef:
Aardig album van de in 1997 overleden Nicolette Larson. Larson zelf zingt zeer goed en klinkt ontspannen, het is jammer dat haar mooie stem zo ondergesneeuwd wordt door de belabberde productie.
Wie Nicolette in topvorm wil horen luistert naar het album "Comes a Time" van Neil Young. Op dat album zingt mevrouw Larson, samen met Neil Young, de sterren van de hemel. Ohh...... Stijn_Slayer berichtte dit op 13 juli jl. ook al. Ik onderstreep zijn bericht nog maar een keer .

Stijn_Slayer
Ik had hier veel meer van verwacht, deze valt flink tegen. Nicolette zingt wat rauwer dan op Comes A Time. Dat is op zich nog niet zo'n probleem. Die gladde productie echter wel......

avatar van kort0235
Ik heb het gehele album nu ook via internet beluisterd en ik ben het helemaal eens met de forumleden.
Nicolette heeft een prima, aangename stem en haar stem is zeer geschikt voor de country(rock) songs. Dat blijkt wel uit Angels Rejoiced, Come early morning en natuurlijk Lotta love.
(en op het album van Neil Young, Comes a time.)
De rest van de nummers spreken mij ook niet aan, een saaie instrumentatie.
Hoe anders zou een album van Nicolette Larson klinken met een groep bijv. zoals Crazy Horse.
Maar ja, dat heeft ze jammergenoeg niet gemaakt.
Het schijnt dat ze later wel de countrykant opgegaan is, maar dat werk van haar ken ik (nog) niet.

avatar van kort0235
Aanvulling: de in zeer goede staat verkerende LP heb ik enige dagen geleden op een beurs gekocht voor een klein bedrag. Ik ben er toch wel blij mee, ondanks enkele mindere nummers op dit album.