Status Quo - To Cover Up (2007)

1 stem

Label: Crimson

1. Get Back (3:22)
  2. Runaround Sue (2:31)
  3. Centerfold (3:50)
  4. Don't Bring Me Down (3:57)
  5. Roll over Beethoven (3:07)
  6. Fun Fun Fun (4:03)
  7. Hound Dog (2:21)
  8. Mony Mony (3:00)
  9. Get Out of Denver (4:10)
  10. Rock 'n' Me (2:48)
  11. I Foughr the Law (3:06)
  12. Pump It Up (3:32)
  13. Proud Mary (3:32)
  14. Old Time Rock and Roll (2:59)
  15. When I'm Dead and Gone (3:13)
  16. Once Bitten Twice Shy (3:41)
  17. Tobacco Road (2:39)
  18. Claudette (2:03)
Klinkt goed, maar is houd meer van eigen Quo-werk. De coveralbums zegen mij minder. Sound is goed. Lekker niemendalletje.

Op het Engelse Music Club-label verscheen in 2001 ook al zo'n soort covers-compilatie met de titel Rockin' 'n' Rollin' - 20 Classic Rock 'n' Roll Covers (ook uitgebracht als Got You Covered) en bevat cover-nummers van de albums Don’t Stop en Famous In The Last Century.
Status Quo heeft door de jaren heen al vele covers opgenomen (zoals bv. Spicks and Specks van de Bee Gees), ook in hun beginjaren toen ze nog andere namen (zoals The Spectres en Traffic Jam) hadden.

Deze versie van Gloria vind ik heel goed uitgevoerd:

YouTube - the spectres early status quo gloria

De opname is van 10 september 1966 en is van een BBC-sessie voor Saturday Club.

Latere covers zoals bv. A Mess Of Blues vind ik minder interessant. Het liefst hoor ik de Quo ook met hun eigen werk.