Modest Mouse - No One's First and You're Next (2009)

Label: Epic

1. Satellite Skin (3:59)
  2. Guilty Cocker Spaniels (4:02)
  3. Autumn Beds (3:41)
  4. The Whale Song (6:05)
  5. Perpetual Motion Machine (3:11)
  6. History Sticks to Your Feet (3:55)
  7. King Rat (5:30)
  8. I've Got It All (Most) (3:10)
avatar van wvv89
Volgens mij is dit een collectie van een paar Ep's met wat nieuwe nummers, als ik me niet vergis?
Ben benieuwd, het vorige album was verre van slecht.

Leuke cover

avatar van Justinx
Als het goed is zijn dit allemaal niet eerder uitgegeven nummers en zijn het 'leftovers' van We Were Dead Before the Ship Even Sank en Good News for People Who Love Bad News. Twee geweldig goede albums en kan niet wachten op deze EP. Ben overigens benieuwd hoe lang de speelduur gaat worden.

avatar van Arrie
En ook weer een leuke titel

avatar van Omsk
De helft hiervan ken ik al en de helft dáárvan is geweldig (Whale Song, Satellite Skin). Ik kijk erg uit naar deze EP.

avatar van Bart
Gelekt!

avatar van KidChino8
Vorige albums waren inderdaad stuk voor stuk voltreffers.
Een vrij lelijke hoes..maar wel een geweldige titel

avatar van Chronos85
Ik zit niet heel erg goed in het Modest Mouse oeuvre maar volgens mij is dit album het meest gevarieerd. Ik ben erg onder de indruk. Zeker om te bedenken dat ze deze nummers nog op de plank hadden liggen van vorige cd's. Voorlopig 4*.

avatar van zamozen
Modest mouse is niet voor niks een van mijn favorite bands en met deze EP bewijzen ze dat weer eens. Klinkt als vanouds. Soms klinkt de zanger met zijn geslis wel een beetje als Daffy Duck Satelite skin en King Rat zijn op het moment voor mij de beste nummers.

Nihilisme
The Whale Song, Perpetual Motion Machine en King Rat zijn zonder meer fantastisch, maar daartegenover staan draken als Autumn Beds of I've Got It All (Most). Toch wel een 3,5* waard, misschien dat-ie er uiteindelijk nog een halve ster bijscoort.

De EP-titel is wel ge-ni-aal.

avatar van Mark DJ
erg leuk

avatar van Mr. Niceguy
Eerste kennismaking met Modest Mouse, dus ik wist niet goed wat te verwachten. Niettemin een aardige plaat met als uitschieters The Whale Song en King Rat.

avatar van StuF
het blijkt weer een groeiplaatje. ondanks het onmiskenbare modest mouse stempel, heeft elk nummer heeft weer net een andere manier van luisteren nodig. de kwartjes vallen daardoor één voor één. elke luisterbeurt wordt mooier.

avatar van platedraaier
Vanaf het moment dat "Sattelite Skin" door mijn speakers knalde was ik verkocht. Dit nummer vind ik verschrikkelijk lekker. Dit was ook het moment dat ik snel meer van Modest Mouse ging zoeken om na beluistering van diverse nummers maar direct op hoop van zegen de complete discography bij de plaatselijke cd winkel te bestellen.

Wat een heerlijke muziek maken deze gasten zeg. Deze EP staat vol met goeie nummers en de band en muziek heeft een eigen smoel. De stem van de zanger is wel apart te noemen. Er zit een behoorlijke mate van verscheidenheid in sound en instrumenten.
Als dit leftovers zijn, zeg ik kom maar op met de rest.

avatar van Justinx
platedraaier schreef:
Als dit leftovers zijn, zeg ik kom maar op met de rest.

Rest = We Were Dead Before the Ship Even Sank en Good News for People Who Love Bad News

avatar van Omsk
En daarna wordt het tijd voor de eerste drie albums, en diens nóg briljantere leftoveralbum, het eveneens mooi getitelde Building Nothing Out Of Something.

avatar van De-noir
Zeer genietbaar EPtje. Heerlijke die geluidsbrij op The Whale Song. En de Waitsiaanse gekte in King Rat is ook zeer geslaagd De videoclips zijn ook al tof. Check ze. (Tevens het laatste werk van Heath Ledger als ik het goed heb..).

avatar van StuF
De-noir schreef:
(Tevens het laatste werk van Heath Ledger als ik het goed heb..).

dat heb je goed.

de videoclip bij King Rat gaat bij mij echt onder de huid zitten. ik zie een verband met het thema van We Were Dead Before the Ship Even Sank. ik lees erin dat ze maar wat blij zijn de boot gemist te hebben (Missed the Boat), want wat er daar allemaal gebeurd aan boord is niet voor het daglicht bestemd. aardig confronterend filmpje.

offtopic: als ik dan bedenk dat Ledger ervoor verantwoordelijk is, dan vraag ik me toch heel serieus af of het geen zelfmoord was. hij speelt zijn rol als the joker in Dark Night ook net iets té goed. en dat geld ook voor zijn rol als "the hanging man" in The Imaginarium of Doctor Parnassus. hij stierf aan een "dodelijke combinatie van verschillende medicaties".

avatar van Mark DJ
Toch me stem verhoogd naar 5*. Het is gewoon een geweldig EP. Nummers zijn stuk voor stuk geweldig!

avatar van The Eraser
Drie fantastische en epische nummers King Rat, The Whale Song en Guilty Cocker Spaniels

Vervang op We Were Dead 'We've Got Everything', 'Education' en 'Florida' door deze drie en je hebt meteen een veel betere plaat

avatar van Chungking
platedraaier schreef:

Idem.
En deze band heeft inderdaad de beste albumtitels!