Jóhann Jóhannsson - And in the Endless Pause There Came the Sound of Bees (2009)

IJsland
Score / Neoklassiek
Label: NTOV

1. Theme (3:22)
  2. City Building (2:53)
  3. Entering the City (0:54)
  4. The Flat (3:27)
  5. Rainwater (2:10)
  6. Siren Song * (1:51)
  7. Pods (3:14)
  8. The Gift (2:46)
  9. Dying City (3:42)
  10. City Building [Alternate Version] * (4:03)
  11. Escape (5:44)
  12. Inside the Pods (1:51)
  13. End (Snowing) (6:39)
avatar van vigil
Mooi een nieuwe Johann, hij is wel zo voorbij zo te zien...

avatar van Joy4ever
Mooier dan Englaborn en Fordlandia imho. Die albums zijn mij te pretentieus. Lijken wel complete symfonieën. Dat is beter gedaan vroeger. Deze Sound of Bees bevalt mij meer dan prima. Erg fraaie "kort maar krachtige" instrumentale werkjes. Er gaat een rustgevende werking van uit. Eén van de beste releases van 2009.

avatar van Cygnus
Is dit minimalistischer dan Fordlandia? Dan moet ik dit zeker checken...

tuktak
dit is een score hè, horend bij de film 'varmints'

avatar van vigil
is deze cd ook in de winkel te koop, want ik kom hem nergens tegen?!?

avatar van Joy4ever
tuktak schreef:
dit is een score hè, horend bij de film 'varmints'
Zoiets dacht ik al

Jóhann Jóhannsson is touring the US East Coast this month for the first time, and to celebrate, a special CD will be released of Jóhann's award-winning score for Marc Craste's acclaimed animated film Varmints. The CD, And In The Endless Pause, There Came The Sound Of Bees, is released in a limited edition of 1000 copies and will only be available for sale on the tour.

avatar van Nakur
Potjandorie. Dat wordt weer ebayen

88Fabian
Ik heb nu 1 keer geluisterd naar de CD,en vindt het opzich niet slecht
klinken,maar omdat het zo snel na de vorige CD uitkomt,merk je dat
het een soort slechtere opvolger van de vorige CD is,het lijkt er een beetje op,
maar dan niet echt positief bedoeld.

avatar van Leonard91
Mooie score, ben benieuwd wat voor film het is. Als ik dit hoor dan denk ik aan een camera die langzaam over een verlaten planeet beweegt waar vrijwel geen beweging is

Sietse
Hoor hem nu weer en vind het eigenlijk toch wel redelijk kitsch op bepaalde momenten.

Leonard91 schreef:

Ik verwacht ook geen over de top actie film met race auto's

Wel een briljante plaat in ieder geval!

Als je beeld bij de muziek wilt, kun je de trailer van Varmints bekijken.

Hopelijk komt deze kortfilm ooit eens op dvd uit. Alvast een mooie score van Jóhann Jóhansson.

Wat een prachtig album! Komt qua niveau ongelooflijk dicht in de buurt bij Fordlandia (wat voor mij nog steeds Johanns meesterwerk is).

Enig minpuntje is héél misschien dat het album een tikkeltje kort is. Dat gecombineerd met het feit dat de tijd werkelijk voorbij vliegt als je naar deze muziek luistert, zorgt ervoor dat het album wel erg snel voorbij is. Maar... dan zet je het toch gewoon opnieuw op?

IJzersterke plaat!

IJsbergsla
"Escape" gaat echt door merg en been. Mijn hemel.

avatar van thomzi50
Inderdaad een heel sterk album. Opvallend wel dat een deel van deze score jaren later onveranderd - volgens mij - op de score van Prisoners belandde.