The Presidents of the United States of America - The Presidents of the United States of America (1995)

Label: PopLlama

1. Kitty (3:23)
  2. Feather Pluckn (2:57)
  3. Lump (2:14)
  4. Stranger (3:04)
  5. Boll Weevil (3:17)
  6. Peaches (2:51)
  7. Dune Buggy (2:44)
  8. We Are Not Going to Make It (1:52)
  9. Kick Out the Jams (1:26)
  10. Body (4:11)
  11. Back Porch (3:00)
  12. Candy (3:17)
  13. Naked and Famous (3:44)
  14. Confusion * (2:44)
  15. Candy Cigarette * (2:02)
  16. Wake Up * (2:40)
  17. Carolyn's Booty * (2:17)
  18. Fuck California * (3:05)
  19. Puffy Little Shoes * (3:35)
  20. Kitty [Demo Version] * (1:26)
  21. Lump [Demo Version] * (2:39)
  22. Stranger [Demo Version] * (2:50)
  23. Boll Weevil [Demo Version] * (2:06)
  24. Candy [Demo Version] * (3:51)
  25. Naked and Famous [Boston Demo] * (2:36)
  26. Naked and Famous [New York Demo] * (2:08)
  27. Ca Plane Pour Moi * (1:53)
  28. Feather Pluckn [Live] * (3:20)
  29. Boll Weevil [Live] * (3:16)
  30. Dune Buggy [Live] * (2:44)
avatar van Ducoz
zwaar geniaal album! Ik heb ze live gezien in Paradiso, ze speelde van deze CD: Boll Weevil, Lump, Peaches, Dune Buggy, Were Not Gonna make it en Kick Out The Jams en Kitty

Erg leuke plaat inderdaad. Ik heb deze als een Special Edition met live-tracks en de videoversie van "Dune Buggy".

1,5
Peaches was de reden dat ik deze CD toen kocht. De andere nummers op de CD vond ik niet echt boeiend, een beetje saai en geforceerd grappig. Ik heb de CD inmiddels als frisbee gebruikt, dat vond ik een stuk leuker.

avatar van Ronald5150
Dit album gaat dus helemaal nergens over. Maar het is verpakt in zulke catchy, aanstekelijke en energieke muziek dat het juist daardoor heel erg leuk wordt. Nummers als "Lump", "Boll Weevil", "Peaches" en "Kick out the Jams" zijn zo onweerstaanbaar dat je wordt meegezogen in het enthousiasme van PUSA. Met dit ene album hebben PUSA zich ook direct overtroffen. Op de een of andere manier werkt dezelfde aanstekelijkheid van dit album minder op andere albums van de heren. Toch gek, want de formule hebben ze nooit echt veranderd. Misschien toch de magie van de frisheid van dit album. Elke keer als ik PUSA hoor krijg ik een glimlach op mijn gezicht en wil ik het album nog een keer horen, en nog een keer, en…

avatar van EttaJamesBrown
devel-hunt schreef:

Had hem als boemerang gebruikt. Een klap op je hoofd had dan jouw lot moeten zijn.

EttaJamesBrown schreef:

Leg eens uit!

avatar van EttaJamesBrown
devel-hunt schreef:

Leg eens uit!

Je weet wel: geforceerd grappig ) grappig filmje van man die boemerang gooit ) boemerang botst tegen het hoofd van het mannetje ) mannetje heeft hersenschudding en vindt ineens the Presidents het meest komische bandje ter wereld ).

' t Is verder niets persoonlijks hoor.

EttaJamesBrown schreef:

' t Is verder niets persoonlijks hoor.

Maakt niet uit hoor, ik dacht alleen die wil mijn hersenen inslaan omdat ik The Presidents of the United States of America weinig aan vind, en wil daarom mijn bloed zien.
Maar dat is het gelukkig niet

avatar van Flottante
Dit was wel een gggeniale brrriljante band toentertijd! Toffer dan de PotUSA kon men bijna niet zijn. Misschien is het maar goed dat ik deze plaat al láng niet meer gehoord heb.

avatar van Twinpeaks
Blijft een heerlijk "suf" album met lyrics die nergens over gaan.Muzikaal is het ook niet hoogstaand,,maar het enthousiamse maakt alles goed.Ook weer zo'n band die daarna geen potten meer kon breken,en het trucje bleek ook op latere albums uitgewerkt.Het leukste vind ik Lump ,Peaches en Kick Out The Jams.De rest zit daar vlak achter.3 en halve ster lijkt mij wel gerechtvaardigd.