Hanoi Rocks - Bangkok Shocks, Saigon Shakes, Hanoi Rocks (1981)

Finland
Label: Geffen

1. Tragedy (4:06)
  2. Village Girl (3:04)
  3. Stop Cryin' (3:56)
  4. Don't Never Leave Me (3:59)
  5. Lost in the City (3:51)
  6. First Timer (3:04)
  7. Cheyenne (4:01)
  8. 11th Street Kids (3:59)
  9. Walking with My Angel (2:14)
  10. Pretender (3:32)
avatar van Germ
Germ (crew)
Voor wie eens wil horen door wie o.a. Motley Crue en Guns N' Roses beïnvloed zijn.......

De muziek van Hanoi Rocks kun je misschien het beste bestempelen als Aerosmith meets The Clash.

avatar van horrorfreak7
Persoonlijk vind ik Hanoi Rocks veel beter dan Motley en GnR, erg jammer dat ze nooit internationaal door zijn gebroken door de dood van Razzle (drummer).

Dit debuut vind ik toch wel het leukste album van hun, luisterd makkelijk weg, lekker punky ook, erg catchy.

Favs: Tragedy, Cheyenne, 11th Street Kids.

avatar van Germ
Germ (crew)
horrorfreak7 schreef:

Favs: Tragedy, Cheyenne, 11th Street Kids.

Je hebt goeie smaak Horrorfreak. Al is Guns N' Roses m.i. de beste hardrockband allertijden .

Als ik je stemgedrag zo eens bekijks, zie ik dat je erg into de sleaze rock van eind jaren 80 bent. Probeer dan ook eens de albums Love/Hate-Wasted In America, LA Guns-Debuut & Cocked & Loaded en het debuut van Faster Pussycat!

Je zult er geen spijt van krijgen!

avatar van horrorfreak7
Haha dankjewel .

Ik ben de laatste tijd inderaad erg in de sleaze rock , maar meer van die van nu dan van de jaren 80 (The New Wave of Swedish Sleaze heet het volgens mij).

Maar ik zal nog zeker eens naar die bands kijken

avatar van Metalhead99
Er is duidelijk te horen dat vooral de manier van zingen later door Guns N' Roses overgenomen is. Daarnaast vind ik de eerste riffs van "Tragedy" wel heel erg lijken op een versnelde versie van het uit 1983 stammende "Sharp Dressed Man" van ZZ Top, het lijkt er wel heel erg op dat de mannen van ZZ Top hun inspiratie onder andere uit dit nummer hebben gehaald.
Een lekker rock album dat hier op musicmeter best eens wat meer aandacht zou mogen krijgen.

best een leuk bandje dat hanoi rocks. Wordt vaak gezien als de band waar de sleazerock begon. Tragedy en cheyenne zijn wat mij betreft de leukste platen. 3*

avatar van Eddie
horrorfreak7 schreef:

Hmmm of de dood van Razzle hier echt invloed op heeft gehad betwijfel ik. Ze hadden immers al 5 platen uit op dat moment. Wat ik altijd begrepen heb is dat de dood van razzle de druppel was. Waar tal van sleaze/glam bands miljoenen platen verkochten, bleef voor pioniers als Hanoi Rocks het grote succes uit. Dat kwam m.i. overigens vooral omdat ze gewoon niet goed genoeg waren.

avatar van Faalhaas
Was leuk geweest als GNR deze band eens gecoverd zou hebben. Waren een grote invloed voor ze en hadden wel een plekje op The Spaghetti Incident moeten krijgen vind ik.
Edit: ik zie nu net dat zanger Michael Monroe wel heeft meegedaan op Spaghetti, dus mijn opmerking was niet helemaal terecht

Verder een puik album dit. Lekker sleazy stijltje. De opvolgers heb ik minder mee.