Sicknature - Honey I'm Home (2007)

Denemarken
Label: Sicknature

1. Intro (1:08)
  2. As Sick as It Gets (2:43)
  3. Shootin' the Breeze (3:54)
  4. Bring Back the Raw Hip Hop (3:19)

met Q-Unique en Ill Bill

5. Zoom In (3:47)

met Invocator

6. Really Really (2:57)
  7. Never Say Never at All (2:52)

met Slaine

8. Cycle (4:15)

met Dialek

9. They Don't Know (3:49)

met Punchline en HAPH

10. The Brain Wash (3:24)

met Capione

11. Expression of Words (3:50)

met A-Quil

12. Room of the Past (2:03)
Rene1979
Sicknature is een erg goeie hardcore MC..
Heb hier wel zin in Thanks MJ

avatar van MJ_DA_MAN
Sicknature (een Deen dus) leerde ik kennen via zijn producties voor diverse Babygrande-artiesten en zijn verse op Snowgoons - Black Snow, die ik buitengewoon vet vond. Na wat zinloos gesurf op het web kwam ik er onverwachts achter dat deze man al gewoon een album had en stond ie dus nog niet op de site. Uiteraard heeft hij alles geproduceerd én rapt hij ook nog gewoon op iedere track, wat sowieso al top is . Alhoewel je kan horen (vergeleken met nu) dat hij hier nog niet de duurste apparatuur had heeft hij zijn samples erg goed gebruikt en is dit gewoon een erg lekkere plaat geworden. Bring Back The Raw Hip Hop: wauw; Never Say Never At All: wauw. Naast de producties is Sicknature ook nog eens een prima rapper met een vlotte flow (net als bijv. Esoteric en R.A.), en dat soort MC's liggen me altijd erg goed. Bovendien heeft hij een hongerige stem en een erg vette articulatie. Aantal producties zijn ietsjes minder goed dan de andere, en Zoom In is een metal/rock-nummer waar ik niet zo veel mee heb. Maar een aanrader voor de undergroundliefhebber, sowieso. En dan te bedenken dat er binnenkort (begin 2010) een nieuw album komt van Sicknature samen met, jawel, Snowgoons .

Dikverdiende 4*.

avatar van fabblwaps
Zit deze nu voor het eerst te luisteren en het klinkt erg lekker. De producties zijn lekker hard en de raps sluiten er goed bij aan. In tegenstelling tot MJ hou ik juist wel van Metal/Hiphop combinaties en dus ook van Zoom In. Ik zit nu bij Really Really en die klinkt ook heerlijk. Als de CD dit niveau aanhoudt gaat dit voor mij ook een 4* worden.

Aan het eind verliest het album helaas wat pit. Ik denk dat een andere trackvolgorde het album een stuk beter had kunnen maken. Nu staan alle harde tracks aan het begin en de rest komt daarna. Jammer, want er is qua aantal wel een goede balans tussen harde en minder harde tracks.

bennerd
Never Say Never At All Een Slaine in topvorm in combinatie met een briljante beat doet wonderen. Een vrij cliché refrein (bro-core!), maar het werkt.

Deze plaat laat ik de komende dagen toch nog maar eens een paar maal voorbijkomen.

avatar van Colucci_Era
Een hard album van Sicknature. Lekker harde beats en raps. Sommige gastartiesten zijn iets minder dan andere, gelukkig rapt Sicknature het hele album op een constant niveau. Expression of Words is wel een uitzondering, maar toch erg goed en Zoom In is een geslaagde combinatie tussen metal en hiphop (die combi mag van mij wel vaker gebeuren).

avatar van Harderwiek
Lekker album. Veel variatie in het album, maar uiteindelijk kan je toch wel stellen dat het harde hiphop is. Toch zitten er wat mindere nummers op zoals Expression of Words, Really Really en Shootin' the Breeze. De betere nummers zijn Bring Back the Raw Hip Hop, As Sick as It Gets en Never Say Never at All. Bij de laatste is de gastartiest Slaine (binnenkort zijn solo maar eens checken!), die ik in erg op Vinnie Paz vind lijken! Hij is ook een man die goed op het album past met zijn stem. Rest van de gastartiesten doen leuk mee, maar brengen verder niks special! Dan heb je natuurlijk nog Zoom In erop staan, waar Sicknature zelf ook al zegt: You didn't seen this one coming! En dat zagen we denk ik ook niet. Ik hou er ieder geval van, heerlijk! Herinnert mij er weer aan dat ik echt kan genieten van Hip-Hop/Metal nummers!

Over het algemeen een goed album, maar imo net iets teveel mindere nummers! 3,5*

bennerd
De combinatie tussen hip-hop en metal mag imo meer gemaakt worden. In Zoom In valt het laagje metal nogal mee, persoonlijk vind ik dit album in dat genre een echte topper (al hoeft men daar geen raptalent te verwachten).

Mooi om te zien dat dit album wat aandacht krijgt

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik ben niet zo van de hiphop uit deze hoek, omdat die m.i. vaak nogal lelijk is geproduceerd en de rappers vaak nogal overdreven rauw willen doen (zoals bijv Servants in Heaven en het werk van Snowgoons en Non Phixion). Maar mijn eerste indruk van het album van Sicknature is beter dan het werk van voorgenoemde heren. De beats zijn lekker melodisch en niet al te smooth, en bovendien heeft Sicknature een fijne stem en flow.

avatar van MAS
MAS
Ik ben wel een fan van bovengenoemde en soortgelijke artiesten. Dit album vind ik ook erg lekker. Door de variatie en de korte duur gaat dit niet vervelen. Sicknature is ook een sterke MC en Producer.

avatar van fabblwaps
Leuk dat dit album de laatste tijd zoveel aandacht krijgt, wat mij betreft verdient 'ie 't ook . Ik ben ook erg benieuwd naar zijn volgende album, zou voor mij best wel eens de CD van het jaar kunnen gaan worden.

avatar van MAS
MAS
Dit album is deze week het hiphop album van de week Maar de aandacht is inderdaad verdient!

avatar van fabblwaps
Vandaar, check dat topic al een tijdje niet meer.

avatar van principal2000
Hard album wat af en toe een beetje in de richting van Non Phixion komt. Maar aan de andere kant kwalitatief daar weer een stuk van verwijderd is. Al met al vermakelijk als je zin hebt in harde underground hip-hop. Het uitstapje naar de metal is in mijn ogen niet geslaagd. Dat kan beter.

avatar van Harderwiek
Die verse van Sicknature op Bring Back the Raw Hip Hop is echt bizar hard!