Joe Jackson - Night Music (1994)

Label: Virgin

1. Nocturne No 1 (4:00)
  2. Flying (2:49)
  3. Ever After (4:42)
  4. Nocturne No 2 (4:07)
  5. The Man Who Wrote Danny Boy (5:18)

met Máire Brennan

6. Nocturne No 3 (4:28)
  7. Lullaby (6:20)
  8. Only the Future (4:55)
  9. Nocturne No 4 (6:14)
  10. Sea of Secrets (5:27)
avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Ever after vind ik een prachtig nummer, tot dusver het mooiste nummer van dit album. Past trouwens ook mooi als "kerstmuziek" op de radio, naast al die afgezaagde meuk .

Dat Joe Jackson veelzijdig is, dat weet iedereen allang.
Maar laat hem dan ook zich per album beperken tot een stijl.
Hier springt hij teveel van de hak op de tak.
Persoonlijke hoogtepunt hier is het toch wel erg sterke Ever After.

avatar van Droombolus
Jackson had na Laughter & Lust de balen van zijn eigen scoringsdrang kwa hits en/of album verkoop cijfers en was zijn liefde voor de muziek an sich kwijt. Dus lastte hij een break in en begon gewoon muziek te maken die in hem opkwam, puur om de lol in het muziek maken weer terug te krijgen.

Night Music is het resultaat van die terapie sessies en ik moet zeggen dat het me niks tegenvalt. De enige bindende faktor tussen de nummers is dat hij het leuk vond ze te maken en op te nemen en die lol hoor je er gewoon aan af. Ik wel in ieder geval . Na het lezen van zijn Cure For Gravity boek heb ik 'm voor weinâg in laten vliegen gewoon om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen en hij zit toch bijna elke dag wel een keertje in de spelert...........

avatar van kapiteingilo
1,0
Vind dit persoonlijk een grote ontgoocheling tussen alle andere albums van JJ. Inspiratieloos, rusteloos. 1 x beluisterd en weg ermee

Geweldig album, zeker mijn favoriete JJ album. Prachtig sfeerrijke muziek, geweldige melodieen, gevarieerd gebruik van instrumenfen met in diverse nummers een hoofdrol voor de hobo en dan ook nog een schitterend duet met Maire Brennan van Clannad. Kortom, een album dat we heel regelmatig draaien en elke keer weer volop van genieten. Een dikke 5 sterren dus