YaDamnSkippy! - Vital Function (2009)

Electronic / Hip-Hop
Label: Beats Broke

1. Throwin' My Life Away (3:53)
  2. Vital Function (Intro) (1:03)
  3. City Streets (3:17)

met Misc.

7. Fortress-Free (3:12)
  8. Dutch Skies (3:30)
  9. Lost Flower (3:48)
  10. Rise Above It All (2:12)
  11. The Ugly (3:07)

met BLS

12. Dark by a Shadow (3:25)
  13. Maybe Another Night (2:33)
  14. It Can Be (4:07)

met Fen

avatar van Rhythm & Poetry
YaDamnSkippy! is een Amsterdamse rapper die, net als de Nederlandse producer Inf, onder contract staat bij het Amerikaanse label Beats Broke. Vital Function is als ik me niet vergis zijn eerste reguliere album en het is een prima project geworden. Productioneel is het veelzijdig en worden er veel verschillende paden bewandeld. Soul, jazz en olkskool komen daar veel voor. YaDamnSkippy! zelf is een goede rapper, hij heeft geen vreemd accent en rapt dus prima in het Engels. Wel mag er nog wat meer variatie in zijn flow komen en dan kan het alleen nog maar beter worden. Hopelijk gaat hij een goede groei doormaken bij Beats Broke.

avatar van willymeuf
Op Luisterpaal is hij te horen. Ik vind dit opzich niet verkeerd, maar ik zou nooit dit album kopen. Hij rapt wel aardig, maar de beats vind ik niet echt hoogstaand.

avatar van dilladawg
fijne stem, degelijke flow en natuurlijk heerlijke producties van INF die ik hoog heb zitten.
3.5*