Joe Jackson - Laughter & Lust (1991)

Label: Virgin

1. Obvious Song (4:13)
  2. Goin' Downtown (3:05)
  3. Stranger Than Fiction (3:41)
  4. Oh Well (2:30)
  5. Jamie G (2:05)
  6. Hit Single (3:37)
  7. It's All Too Much (4:29)
  8. When You're Not Around (4:03)
  9. The Other Me (4:12)
  10. Trying to Cry (6:36)
  11. My House (4:27)
  12. The Old Songs (3:33)
  13. Drowning (5:10)
Veel te weinig stemmen voor dit album! Een beetje wisselvallig, dat wel, maar alleen al het schitterende "The other me", maakt dat elke Joe Jackson fan hier minstens één keer naar geluisterd zou moeten hebben.
En pak dan de rest van dit album ook maar gelijk even mee!

Prima album; die Oh Well cover had niet zo nodig op dit album gehoeven. Ik vind hem ook wel gevarieerd; en toch wel typisch Joe Jackson.
Maar ik kan het merendeel van zijn werk wel goed waarderen.

avatar van Thuurke
De enige Joe Jackson plaat op het Virgin label en is helaas niet meer te krijgen.

avatar van nmichiel
Onbegrijpelijk ondergewaardeerd en blijkbaar weinig beluisterd album. Toegegeven, ik heb het ook eerst 4 a 5 keer moeten luisteren voordat ik het ging waarderen.

Maar er staan toch een keur aan zeer bovengemiddelde tracks op deze plaat zoals Stranger than fiction, The Other Me, Hit Single, The Old Songs en Drowning.

Dat Oh Well en Trying to Cry op de plaat staan heeft mijn waardering bijna een half puntje gekost, maar toch krijgt Laughter en Lust van mij de volle ***** en een plaats in mijn top 10.

Dat klopt niet.
Night Music is ook op Virgin verschenen.

avatar van Thuurke
Je hebt gelijk, helemaal vergeten dat hij deze ook gemaakt heeft. Maar het is wel zo dat hij niet meer te krijgen is. Night Music is nog wel eens op het B merk Disky uitgebracht, net als een hoop andere cd's van het Virgin label.

Dit is een van de laatste meer poppy platen van Joe Jackson.

Maar dat stond er niet

Night Music op Disky?
Volgens mij ben je met een hele andere cd in de war, maar dat kan aan mij liggen...

stuart
Er staat in ieder geval een favoriet van mij op: In My House. De rest is te lang geleden om me dit album te herinneren. Ik zal het nog eens 'opvissen'.

avatar van Thuurke
Nee, Night Music is later op Disky heruitgebracht.

Ik heb de originele versie van Virgin, maar hij is heruitgebracht, net als een aantal andere Virgin CD's van Mike Oldfield, OMD, Traffic, Simple Minds, Human League.

Als je op internet nou eens Disky en Night Music intypt, dan weet je het.

Thuurke schreef:
Nee, Night Music is later op Disky heruitgebracht.

Als je op internet nou eens Disky en Night Music intypt, dan weet je het.

Inderdaad!
Goh, dat mogen ze met Laughter & Lust eigenlijk ook wel doen... alhoewel ik blij ben dat ik de cd (en een Engelse persing op cassette) als origineel heb.

Sterk album met veel goede songs.

avatar van vigil
Een prima plaat, een echte popplaat met dito productie. Door de manier hoe Joe sommige dingen zingt, hoe hij een zin kan aansnijden of enkel al wat hij zingt heeft het toch met grote regelmaat het rafelige randje wat het interessant maakt. Bij Oh Well en It's All Too Much worden zelfs de rockliefhebbers nog op hun wenken bediend.

Stranger Than Fiction werd als leadsingle uitgebracht en wist nog de nodige airplay te verkrijgen. Een heel groot succes werd het niet, een paar weekjes in de Single Top 100.

Aangevinkt sterretjes zijn: 1, 7 en 13

avatar van TEQUILA SUNRISE
Voor mij niet zo memorabel als voorganger Blaze Of Glory.
Songs beklijven bij mij minder dan bij zijn voorgaande werk.
Stranger Than Fiction springt er voor mij echt bovenuit was wel een nummer met hitpotentie.
Voor de rest een prima popplaat.