Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents (2001)

Noorwegen
Jazz / Electronic
Label: Beatservice

1. Sports, Not Heavy Crime (5:07)
  2. Funnybones & Lazylegs (4:48)
  3. Hours Starlight (3:22)
  4. Behind the Eightball (4:50)
  5. Single Stroke Ruffs (2:28)
  6. Treat Me Mean, I Need the Reputation (4:58)
  7. Relieved Beyond Repair (1:45)
  8. Tintinn Amputation (4:26)
  9. More Powah to Yah (5:27)
  10. Having Smarter Babies (4:57)
  11. Flung Tonic (4:52)
  12. Happy Jizz Girls (2:54)
  13. Doubletalk Gets Through to You (5:24)
  14. Comatose Luck (3:39)
avatar van bonothecat
Deze hele relaxte cd maar weer eens opgezet. Deze heb ik een half jaar geleden ofzo een keer gehaald uit cd's die aandacht verdienen forum discussie. Echt een heerlijke jazzy electronica cd. Jammer dat maar zo weinig mensen deze cd hier blijkbaar kennen.

Zonde inderdaad. Valt me sowieso op dat dit soort muziek hier niet echt populair is. Er zijn ook weinig mensen die hier op Jaga Jazzist stemmen, terwijl dat toch ook wel een vrij bekende band is.

avatar van 2kings
Ik ken beide bands, maar ben toch meer fan van Xploding PlastiX. Bij Jagga Jazzist loopt de elektronica nog wel eens over de pure jazz-elementen heen. IK vind dat hier beter gebalanceerd, waardoor er iets meer structuur in de nummers zit.
En ik blijf t opvallend vinden dat er zoveel jazz-electro uit Scandinavië komt. Beetje warme sferen creeeren misschien.

Jazz is sowieso veel populairder in Scandinavie. Ik was in Noorwegen en daar heeft elk bovengemiddeld dorpje een levendige jazzscene, lijkt het wel

avatar van Dreten Bukgat
HEERLIJK album...

avatar van Teunnis
Eigenlijk zou dit soort muziek helemaal mijn ding moeten zijn, jazz met electronica. En ik kan er ook heel erg van genieten, maar echt raken doet het me nooit. Zo ook Xploding Plastix; waar het openingsnummer nog een succes is, met name dankzij de vocale uithalen op het eind, weet de rest van de plaat me bijna nergens echt bij de lurven te pakken. Het blijft allemaal echt geweldige muziek, maar ik voel hier geen emotionele band mee. Conclusie: ik zal dit af en toe wel blijven draaien, maar veel verder dan achtergrondmuziek komt het niet echt.