Tindersticks - The Bloomsbury Theatre 12.3.95 (1995)

Label: This Way Up

1. El Diablo en el Ojo (3:38)
  2. A Night In (6:42)
  3. Talk to Me (5:05)
  4. She's Gone (3:47)
  5. No More Affairs (4:02)
  6. City Sickness (3:58)
  12. Tiny Tears (5:54)
  13. Raindrops (6:57)
  14. For Those... (5:09)
avatar van Omsk
Fantastisch live-album voor op de late nacht. Een hele mooie selectie uit de eerste twee albums van deze band. De opnames zijn loom, broeierig, en de bastonen komen zoveel beter naar voren dan op de albums. Ook wordt er vaak op schitterende manier naar climaxen toegewerkt, zoals in Talk To Me, een nummer dat daardoor ineens zoveel meer blos op de wangen krijgt.

Andere hoogtepunten zijn City Sickness, het opzwepend drumwerk in Vertrauen II en het altijd geweldige Jism. Maar de hele sfeer is heerlijk, met gemak één van de beste drie live-albums die ik ken (waar ik moet bijzeggen dat live-albums door de bank genomen niet echt op mijn aandacht kunnen rekenen).

Ik las ooit een mooi bericht van Zachary Glass over dromerige jongetjes die niet de echte wereld ingaan, maar al hun energie steken in de queeste naar die ene speciale melodie, die ene toegeweide artiest die hun gevoel kan vangen in muziek. Als ik deze CD opzet voel ik me zo'n jongetje, die iets heel obscuurs heeft gevonden wat héél mooi is.

Als je hem ooit in handen kan krijgen (ik kreeg hem als extraatje toen ik Tindersticks II kocht), ga d'r voor . Wacht op een zware lome donkere zomernacht, laat de ventilator uit en ik veronderstel dat een glas sterke drank erbij de ervaring compleet zal maken.

Het is trouwens wel een doodzonde dat het nummer My Sister ontbreekt.

avatar van mr.Siegal
Heb eigenlijk niets met live-albums. Dit is een uitzondering, Als je het opzet krijg je echt het gevoel dat je er zelf bij bent. Het heeft iets van een immense intimiteit. Heb Tindersticks nu een keer of zeven live gezien (met als enige 'slechte' show de veelbesproken gig in Eindhoven waar ze zijn gekapt vanwege het vele gelul in de zaal) en heb deze plaat op vinyl kunnen scoren tijdens een live-show. Ik ben wel benieuwd of deze ook op cd te krijgen is. Iemand?

avatar van citizen
mr.Siegal schreef:
Ik ben wel benieuwd of deze ook op cd te krijgen is. Iemand?

Ik heb het tweede album van Tindersticks, met als toevoeging de cd met dit live-concert. Maar dat was een gelimiteerde oplage. Ik zie net dat hij gewoon op Bol.com te verkrijgen is, als 2cd versie met Tindersticks 2, dus!

avatar van xrockerx
mr.Siegal schreef:

hier idem...haarlem, paradiso, vredenburg, effenaar, all tomorrows parties (godspeed you black emperor editie), tivoli en lowlands gezien...nooit slecht

weet wel weer waarom ik liever niet tussen die boeren in Eindhoven deze heersers ga bekijken...wat was dat beschamend toen!
Dit was een crosslinx festival ding en het publiek wat van kyteman afkwam kwam even bij tindersticks de show verstieren...ik haat ze er nu nog om

Omsk schreef:

Het is trouwens wel een doodzonde dat het nummer My Sister ontbreekt.

Lees net de reviews van jullie.
Heb deze tour gezien en heb de dubbele 10" waar My Sister wel op staat, alleen op de 10" dus

Zo ongeveer de mooiste live lp die ik heb en het geluid is zo mooi! Heb ook de 2cd