Knight Area - Realm of Shadows (2009)

Label: The Laser's Edge

1. Ethereal (6:15)
  2. Antagony (7:52)
  3. Two of a Kind (5:11)
  4. Momentum (2:21)
  5. Awakening (2:50)
  6. Dark Souls (5:29)
  7. Realm of Shadows (5:51)
  8. A Million Lives (6:52)
  9. Occlusion (11:15)
avatar van Ayreonfreak
Nog een paar dagen, en dan komt kunnen we hier ook naar luisteren.. Ben benieuwd!

avatar van Papartis
Zaterdag 26-9 is de CD presentatie in "Het Kasteel" in Alphen a/d Rijn.
I'll be there.
Wordt het album ook live gespeeld.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
't Was gezellig! Jammer dat er zo'n matig bandje doorheen speelde.

avatar van RonK
Ik had nog nooit van deze band gehoord, via Progwereld ben ik ermee in aanraking gekomen. Heb deze jongens mogen aanschouwen in JJ Music house en was best onder de indruk. Oke, hier en daar een klein foutje, maar het enthousiasme van de band maakte alles meer dan goed.

avatar van Ayreonfreak
RonK schreef:

Ik heb het album nog steeds niet gehoord.. Tock maar eens naar informeren.

P.s. Mooie top 10 Ronk. Volgens mij kent het wat overeenkomsten met die van mij...

avatar van RonK
Ayreonfreak schreef:

Ben toch bang dat er eentje uitgeknikkerd gaat worden om de ridders een plaatsje te geven.

avatar van vigil
RonK schreef:

Tja daar is er geen ontkomen aan

avatar van marathonman
Uit ons eigen kikkerlandje, wordt lekkere muziek gespeeld met enkele uitschieters zoals Realm of Shadows en Occlusion.

Ozric Spacefolk
Erg gave neoprog met elementen uit de 70's (Yes), 80's (Marillion, IQ) en 90's (Flower Kings).

Ik vind het ook een beetje een Nederlandse versie van The Flower Kings. Goede en stevige drums, goed gitaarwerk, zwaar baswerk en mooie synthklanken.

De zanger zit tegen mijn irritatiegrens maar misschien ga ik er aan wennen. Hij mist diepte in zijn stem.

De productie had wat vetter gemogen. De riffs zijn gaaf maar niet prominent maar met name de toetsenpartijen, komen niet altijd even lekker op mij over.

Ozric Spacefolk
Ik ga niet voor een band bepalen wat ze moeten doen. Vooral niet als ze bekender zijn dan ik met mijn bandje.

Maar ik wil wel zeggen dat ik het stukken beter zou vinden, als ze een andere zanger zouden hebben, of instrumentale muziek zouden maken zoals Quantum Fantay.