Earthshaker - Passion (1985)

Japan
Label: King

1. Come On (5:01)
  2. The Night We Had (4:46)
  3. Can't Stop Loving (4:44)
  4. Whisky and Woman (3:22)
  5. Hungry Doll (5:03)
  6. Heavy Dance (4:28)
  7. 流れた赤い血はなぜ! (4:52)
  8. Sweet Hard On (4:26)
  9. .ありがとうを君に (6:53)
avatar van Lonesome Crow
Wat opvalt op het 4de album van ze is dat de muziek steeds eenvormiger wordt.
Ze hebben hun stijl defintief gevonden en moeten het echt hebben van goede nummers schrijven, voor wat hardere nummers en ballads is (bijna) geen plaats meer.

De songs "Can't Stop Loving" en "Whisky and Woman" vallen op doordat ze meteen herkenbaar en helemaal "af" klinken en goede singles zouden kunnen zijn.
De wat meer uptempo nummers zijn track 5 en 8 en door het hele album heen hoor je spaarzaam mooie melodische gitaarsolos en soms prachtige intro's.

De afsluiter van het album neigt toch naar een ballad maar dan zonder de hard/zacht dynamiek, er wordt meer een sfeer neergezet wat op zich vrij origineel is.

Hierna zou het eerste live-album van ze verschijnen en terecht, want dit album is de waardige afsluiter van het eerste Earthshaker tijdperk.

avatar van Fardune
Dit album is overigens opgenomen in Sound City, Los Angeles. ik denk, net als Loudness om een wat meer amerikaanse sound te verkrijgen...

Goede plaat overigens, toendertijd via de bibliotheek geleend. Zo kwamen we aan de meeste Japanse producties, gek genoeg. Zij hadden een leuke collectie van Loudness, Bow Wow, Vow Wow, X-Ray en uiteraard Earthshaker.