Hooverphonic - Blue Wonder Power Milk (1998)

Belgiƫ
Pop / Electronic
Label: Epic

1. Battersea (3:50)
  2. One Way Ride (3:22)
  3. Dictionary (3:32)
  4. Club Montepulciano (3:41)
  5. Eden (3:33)
  6. Lung (2:44)
  7. Electro Shock Faders (3:07)
  8. Out of Tune (3:25)
  9. This Strange Effect (3:55)
  10. Renaissance Affair (3:25)
  11. Tuna (3:48)
  12. Magenta (4:49)
  13. Neon * (3:48)
het liedje "Eden" vind ik 1 van de betere van de afgelopen jaren. Alleen jammer dat de andere albums van onze Belgische vrienden zo anders klinken dan deze

avatar van Jazzthieve
Zeer mooie chill muziek, deze album heeft mij in 2000 met hooverphonic geïntroduceerd. Eden is prachtig maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de tracks met de mannelijke stem. Vooral "One Way Ride" en "Elektro Shock Faders" hoor ik graag. Dit is echt een album waarop je een zwevend gevoel krijgt.

Voor mij is Eden ook mijn favoriete nummer van deze cd.

Ik was indertijd behoorlijk dol op deze band en dus ook deze cd.
Op de een of andere manier is dat een beetje weggeëbt zonder direct aanwijsbare reden.

heel erg mooi album dat ik nu pas leer kennen; vooral battersea en eden zijn erg goed; 4*

avatar van Flipper
Heel mooi album, met als uitschieter Eden. Ik wordt letterlijk stil, wanneer ik dit nummer hoor, wat een mooie melodie.

Ik ben hier niet de enige begrijp ik.

avatar van musicfriek
Huh Ben helemaal verbaasd nu. Is Eden van origine van Hooverphonic? Ik dacht dat dat nummer van Sarah Brightman was! Nou jaaaaa, val van mijn stoel hier.....

Sarah heeft het dan wel letterlijk overgenomen zeg...

Alles wat Sarah doet bestaat zo'n beetje uit covers..... je had het dus kunnen weten

avatar van musicfriek
Nou, haar aanzien is nu flink gezakt bij mij... (en het was al flink gezakt... ) Begin haar nu echt te zien als goedkoop coverzangeresje....

Alweer prachtig dus, hooverphonic alle albums zijn pure klasse, met enkele wereldnummers, echte juweeltjes, jammer van vele groepen uit Belgie dat toch wel enorm veel groepen heeft die pure internationale klasse zijn en bieden, het nt echt kunnen wereldwijd maken door dat ze niet in de vs gesetteld zijn, als je soms ziet wat in de vs aan de top staat of wat we horen op mtv enz... ze mogen de schoenen nog niet likken van vele belgische groepen bv en zeker hooverphonic niet, jammer dat heel de wereld dit en vele belgische groepen niet kan horen, als je hoort dat artiesten zoals bv de groep live overlaatst zei dat hij in belgie, was dat hij cd's gaan kopen heeft van vele belgische groepen dat hij gewoon niet kende maar de top vindt, hooverphonic vindt men wel terug in paar films en reclame spots

4,5 * dit album

EVANSHEWSON
Jazzthieve schreef:

Deze oude bal kènt ook nog het origineel van This Strange Effect. Van ene Dave Berry was dat in de sixties. En machtig mooi gecovered hier. Voor de rest is dit inderdaad mooie chillmuziek, je hebt dat mooi gezien - of gehoord eigenlijk.

4 sterren ****

avatar van jellorum
dit is het beste album (nog steeds) van mijn waarde landgenoten, ik vind dat ze daarna dit niveau niet meer gehaald hebben, teveel pop , teveel kitsh
dit daarentegen zijn op uitzondering van 'one way ride' en 'tuna' allemaal sterke nummers
het geheel baad je in een sfeer die mij doet denken aan neon-licht, vraag me niet waarom (misschien is het de hoes)
'dictionary' is een van de beste belgische nummers ooit!!!

avatar van LucM
Hun tweede album en eerste met zangeres Geike Arnaert, waarbij hun stijl verder wordt opgebouwd en meer eigen vorm krijgt. Inderdaad erg mooie chillmuziek, songs als Club Montepulciano en Eden zijn gewoon juweeltjes maar de rest vind ik ook prachtig, dit is duidelijk een groeialbum aangezien ik verhoogd heb tot 4,5*. De cover van This Strange Effect (Dave Berry) is ook erg geslaagd.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Eden klink inderdaad erg mooi evenals One Way Ride trouwens.
Ik ken bijzonder weinig van de band en zal me er eens in gaan verdiepen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Op basis van deze plaat zal ik mezelf niet snel begeven richting platenzaak inzake Hooverphonic.
Het album scoort na meerdere luisterbeurten wel een ( krappe ) voldoende op basis van enkele sterke nummers zoals Eden, One Way Ride een bijzondere cover van This Strange Effect en het fraaie Magenta.
De rest kan me ( voorlopig ? ) wat minder overtuigen.

avatar van Darkzone
Een paar jaar terug op blauw vinyl gekocht tijdens Record Store Day en ondanks dat ik een aantal jaren eerder al veel naar Hooverphonic luisterde, viel dit album mij toch aardig tegen. Heel anders dan hun meesterlijke en onovertroffen A New Stereophonic... bevat dit album natuurlijk ook een aantal geweldige composities, maar als geheel vormt dit album niet echt een geheel. De sound van hun debuut is eenmalig gebleken, net als Pearl Jam's Ten bijvoorbeeld.
Leuk om af en toe op te zetten, maar net iets te geforceerd en te weinig vrijblijvend.