Dark Craftsmen - Creepshow EP (2002)

Label: UK Rap

6. Voodoo Mardi Gras
  7. Organ Donor [Stevo´s Urban Clinic Remix]

met MC Wrec

avatar van Pooiertje
3 sterren voor een hiphop album van de week dat je zelf gekozen hebt?

Ik vind iig een heerlijk ep'tje, lekkere beats en ook hele sterke MC's
Dit smaakt naar meer!

avatar van Stapler
Ja ik vind hem ook erg dope .
Ben ook wel benieuwd naar meer van dit soort HipHop.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ben onder de indruk hoor . Niet verwacht dan ik hiphop uit de UK nog ooit zo goed zou vinden. Productioneel steekt het geweldig inelkaar en is de donkere sfeer gewoon perfect. Productioneel doet het wat aan de Snowgoons (in hun beste tijd) denken. De raps zijn echter van een beter niveau dan op een gemiddeld Snowgoons album. Ik hoef nu ook een keer niet aan het accent wennen want eigenlijk beviel dit schijfje me al na luisterbeurt een. Die acapella is ook wel erg dope, net of er een geweldige freestyle gerapt wordt .

Ik ga het reguliere album ook maar beluisteren.

lambf
Rhythm & Poetry schreef:
Productioneel doet het wat aan de Snowgoons

lambf
Ik snap de vergelijking niet.

avatar van Rhythm & Poetry
Je kent de Snowgoons? Een track als Creepshow zou zo door hun geproduceerd kunnen zijn. Dezelfde duistere sfeer en het achtergrondkoor vind ik ook typisch iets voor Snowgoons. En zo zijn er wel meer vergelijkingen te maken.

avatar van JLjuju
SNowgoons zijn Duits toch he?

Deze Ep is echt dope, lekker duister.
Ik had trouwens niet verwacht dat dit uit 2002 kwam.
Maar de producties zijn dus erg vet, en de raps ook.
Jammer dat er maar een paar echte tracks op staan, die acapella enzo had voor mij niet gehoeven.

avatar van Sjaakspeare
De sfeer van Creepshow lijkt op die van de beats van Snowgoons, maar de beat op zich zit duidelijk anders in elkaar. De beat van Creepshow zit, net als de overige beats trouwens, subtieler in elkaar dan die bombastische pompbeats van Snowgoons. Het klinkt bij dat producerteam daardoor overdrevener, en het is bovendien simpeler, waardoor ze het voor elkaar krijgen om rauwe geluiden alsnog gelikt voor de dag te laten komen. Bij The Dark Craftsmen is dit gelukkig niet het geval. Ik vind het dan ook tamelijk kortzichtig om op basis van een overeenkomstig soort sample (dat koor) meteen een parallel te trekken. Daar komt nog eens bij dat het mij als een belediging van The Dark Craftsmen in de oren klinkt, aangezien zij ook qua MC'ing Snowgoons ruimschoots achter zich laten.

Ik was overigens even vergeten hierop te stemmen. Ik had deze EP ook al lang voordat hij op de site stond. Ik geef hem 4 sterren.

avatar van J.M.
Ik snap niet dat je hier 4* voor kunt geven. Met een acapella en instrumental van een track die hier ook al op staat plus nog een remix.

Vindt het zelf ook een sterke EP maar kan hier toch niet meer dan 3,5* voor geven door wat ik net aan heb gegeven

Creepshow is wel een geniale track btw.

avatar van Sjaakspeare
Ik beoordeel het puur op de vier normale tracks die erop staan. Die benaderingswijze is nogal discutabel, dat weet ik. Maar goed, de rest kan ik ook niet echt serieus nemen, en de vraag of de hoeveelheid nummers invloed heeft op de kwaliteit van een plaat kan ik niet beantwoorden. Immers; moet je kiezen voor de som van de denkbeeldige afzonderlijke cijfers voor de nummers gedeeld door het aantal nummers, of voor het algemene luisterplezier?