Halestorm - Halestorm (2009)

Label: Atlantic

1. It's Not You (2:54)
  2. I Get Off (3:03)
  3. Bet U Wish U Had Me Back (3:43)
  4. Innocence (3:15)
  5. Familiar Taste of Poison (4:04)
  6. I'm Not an Angel (3:14)
  7. What Were You Expecting? (3:34)
  8. Love / Hate Heartbreak (3:18)
  9. Better Sorry Than Safe (3:12)
  10. Dirty Work (3:16)
  11. Nothing to Do with Love (3:40)
  12. Tell Me Where It Hurts * (3:48)
  13. Conversation Over * (3:05)
  14. Dirty Mind * (3:18)
Ze zijn al wat een langere tijd bekend en nu pas hun eerste album. Prima hardrock met een prachtige stem geluid. Uitspringers Innocence en familiar taste of poison

avatar van Rinus
Classic hardrock in optima forma. Het geluid zit een beetje tussen Benedictum en een harde variant van Heart in. Ik heb een 12 track versie van de CD.

avatar van Karma_To_Burn
Eens in de zoveel tijd, vind je een nieuwe band, waar je nog nooit van gehoord had, je gaat luisteren zonder echt grote verwachtingen.. en dan wordt je opeens aangenaam verrast bij een album als deze!
Wat een zangeres is dit zeg, haar stem is zowel krachtig als gevoelig en de song teksten zijn ook niet verkeerd, lekkere recht toe recht aan rock muziek, en inderdaad een hardere variant van bands als Heart.
Lekker album dit! vreemd dat dit pas hun eerste is aangezien ze schijnbaar al een tijdje bestonden?
4 sterren voor nu! dikke aanrader

avatar van dennis wilson
Sterke band met een sterk debuut, ik zag ze recent in de melkweg en live zijn ze een stuk harder dan op de plaat.

Als dit je aanspreekt check dan ook eens deze EP

theNAME - Enchained (2010)

Een nederlandse band die meer naar metal neigt maar met dezelfde stijl van zingen door de zangeres.

Ik zag theNAME recent in amsterdam optreden en ze deden me qua dynamiek en energie erg aan Halestorm denken.

De produktie is overigens ook dik in orde bij Halestorm, daar is duidelijk veel tijd in gestoken. Hard en radio-vriendelijk tegelijk, zo hoor ik ze graag

Bastiaan Prasath
Deze band speelde vorige week Buckcherry, Papa Roach en Disturbed helemaal van het podium.

avatar van Ducoz
Die wil ik ook nog wel hebben, die Lizzy Hale.. ehh ik bedoel deze cd!

avatar van Ducoz
Ik vind het een erg album en Lizzy heeft een opvallend goede rock stem!

Prima pop/rock album

Benjamindaxx
lekker albumpje. Heeft wel iets van Shinedown. Maar dan: andere zang (duh)
goed plaatje lekkere nummers, favoriet: Familiar Taste of Poison.

6 Februari ga ik ze Live zien in het voorprogramma van Shinedown. en als ik de reacties boven lees wordt ik wel erg benieuwd naar de live prestatie van deze band. of ze Shinedown van het podium gaan spelen betwijfel ik. Maar ik weet zeker dat dit album garant staat voor een sterke live performence!

3.5

avatar van legian
1 ding is zeker, shinedown van het podium spelen is ze niet gelukt, maar ze wisten me wel te vermaken.
pluspunten voor de drummer, verder niet echt een speciaal bandje.
zal nog eens het album opzoeken

Benjamindaxx
klopt dat is ze niet gelukt!
wel een sterke live performence. met name credits voor de zangeres en de drummer.

avatar van Chainsaw
Zag ze live in het voorprogramma van Shinedown in Paradiso en daar trokken ze al mijn aandacht. Hoewel de drummer nog de meeste aandacht trok met zijn hilarische drumsolo. Maar het klonk interessant. Dus meteen maar eens op zoek gegaan naar dit album van Halestorm en ik ben aangenaam verrast. Het klinkt allemaal ontzettend lekker. Nummers zitten goed in elkaar, lekker vlot en energiek, goed stemgeluid van de zangeres (er kwam me in Paradiso ook een stukje geweld uit die strot, geweldig!). Ik ben overtuigd, hoor graag meer van ze.

4 sterren.

Ozric Spacefolk
Ben er niet echt kapot van. Het is allemaal wel aardig maar wel heel modern en een beetje erg standaard.

Als er niet zo'n mooie meid in zong, was er al helemaal niets aan. En zo waanzinnig goed zingt ze niet.
De ballads zijn verschrikkelijk en waarom zou je er zoveel achter elkaar zetten?
Ik blijf nummers skippen bij deze band...

Het mag van mij wat rauwer, losser en minder main-stream...

avatar van Zeedeveel
Album had wel wat spannender gemogen er zijn niet veel uitblinkers aan te wijzen maar het album luistert wel lekker weg. Lzzy is wel een van de betere vrouwelijke vocalisten, nu nog een krachtigere plaat...

avatar van Mr. Rock
Dit eerste album klinkt nog wat puurder, oprechter dan de opvolger die iets geforceerder 'stoer' probeert te zijn. Vind het songmateriaal hier wel net wat minder, al luistert het geheel goed weg. Met name op de tweede helft komen wat zwakkere nummers voorbij zoals Love/Hate, Better Sorry. Uitschieters in positieve zin zijn I Get Off en vooral Innocence. De compacte speelduur is een groot pluspunt want dit soort muziek kan snel te veel worden.