Tommie Young - Do You Still Feel the Same Way (1973)

Soul / Funk
Label: Soul Power

1. Do You Still Feel the Same Way? (3:46)
  2. Do We Have a Future? (2:28)
  3. You Came Just in Time (2:42)
  4. She Don't Have to See You (To See Through You ) (3:11)
  5. You Can Only Do Wrong So Long (2:43)
  6. You Can't Have Your Cake and Eat It Too (3:34)
  7. You Brought It All on Yourself (3:52)
  8. That's All a Part of Loving Him (3:20)
  9. That's How Strong My Love Is (3:15)
  10. Hit and Run Lover (2:34)
  11. Everybody's Got a Little Devil in Their Soul (3:40)
  12. Take Time to Know Him * (3:16)
  13. Get Out of My Life * (2:47)
  14. I'm Not Going to Cry Anymore * (3:07)
  15. One-Sided Love Affair * (3:26)
  16. Midsummer Dream * (3:21)
avatar van Edgar18
Wat een fabelachtige stem heeft deze dame toch.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik ben het helemaal met je eens Edgar18. Het is jammer dat deze mevrouw niet het publiek heeft bereikt wat ze eigenlijk verdiend zou hebben want wat een strot heeft ze.

Deze plaat heb ik ooit eens over laten komen uit Japan, vandaar ook mijn Japanse uitvoering. Dat zegt vooral, dat de geluidskwaliteit uitstekend is, zoals eigenlijk alle vinyl uit mijn collectie wat uit Japan afkomstig is. Daarnaast staan er twee extra nummers op, waaronder het prachtige Take Time To Know Him. Dat heeft dan kennelijk als bijkomend gevolg dat de hele tracklist ook anders is geworden dan het origineel. Laten we het maar op Japanse creativiteit houden.

Deze plaat bevat alle elementen die je kunt verwachten voor een soulplaat uit begin jaren '70. Volle orkestratie, achtergrondkoortjes, stevige baslijnen en boven alles uit torent de stem van Tommie Young. Van origine gospelzanger, weet Tommie Young met een geweldig gevoel van bezieling te zingen. Een van mijn favorieten is That's All a Part of Loving Him, gek genoeg nooit als singel uitgebracht, terwijl het wat mij betreft wel alles in zich heeft om een hit te worden.

Tommie Young zal velen niets zeggen, maar deze vrouw heeft een plekje in mijn hart veroverd.

avatar van Edgar18
Mooi nummer ja, Take Time To Know Him. De "originele" uitvoering is van Percy Sledge, maar ik vind deze veel beter.