Scarfaced (2004)

10. VSOP - Showdown
  11. Delic - Biet 4 Brian
avatar van FeZ
FeZ
Mocht je tijd hebben, dit album staat nog eventjes op de 3voor12 luisterpaal. Stress met "Fuck You!" klinkt wel erg lekker.

Alleen jammer dat ze Al Pacino zo slecht imiteren. Gebruik dan de originele samples.

avatar van Word_Play
Die Kohfie Konnect track is do-hoop! Ze presteren het om een met punches doordrenkte concepttrack af te leveren waar je u tegen zegt. De beat is kapot gangster en de rijms belichamen een huwelijk van rijmtechnisch vernuft en een onnavolgbaar taalgevoel. Tenshun dropt scherpe bars om te bewijzen dat hij kan rollen naast een tekstuele topper als Jiggy: "Ik zet heads op hun nummer als ik rol als roulette / ze moeten net als xtc slikken dat ik ze bij de neus neem als pep" - "Ik maak je af met slagzinnen die je raken als slagpinnen, gasten verlaten / de zaal in een flits, als kogels de loop van 't wapen". Natuurlijk blaast de Keyser Punchline ook wat juweeltjes door de track heen: "Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen / je kan kant noch wal raken, je valt als je plan in 't water". Turrie dropt degelijke rijms en voorziet deze mok koffie van een extra schep basterdsuiker. Mijn verwachtingen van de Kohfie Konnect LP zijn, voor zover dat mogelijk was, weer eens sterk gestegen.

avatar van BoordAppel

Inderdaad, klinkt voor geen meter. Vind het sowieso een mindere track. Littekens, Gizmatic the Rabbit en Biet 4 Brian zijn wel lekker maar verder is het niet veel bijzonders.

avatar van Jacktherapper
die delic beat blijft briljant