Riton - Homies and Homos (2004)

Electronic
Label: Grand Central

1. Henney (1:54)
  2. Shite Hawk (3:18)
  3. Anger Man (3:45)
  4. Damaged Goods (3:54)
  5. Killing an Arab (2:46)
  6. Candy (3:17)
  7. Homeless (3:32)
  8. Out in the Open (3:39)
  9. Jumbotronic (2:58)
  10. New Disease (3:55)
  11. Square Eyes (7:12)
Dit is typisch zo'n album waar ik een niet al te grote dosis van moet hebben: dan gaat het zeer goed en kan ik me er goed in vinden. Maar een heel album lang noem ik een overdosis, en dat is nooit de bedoeling. Hier wil dat zeggen dat het me op de zenuwen gaat werken. Misschien verschijnen er wel singles van het album, dat werkt beter bij mij

Overigens vind ik de Cure-cover Killing an Arab zo slecht nog niet: die maar op single gooien dan ?!

Denk aan een kruising tussen Beck en Gary Numan. Gewoon erg goed, eigenzinnig, origineel en lekker. Groeit naarmate je hem vaker hoort.

onemangang schreef:

Groeit naarmate je hem vaker hoort.

Wel mee eens, ben al een halfje omhoog gegaan. Zo'n nummer als Anger man bijvoorbeeld blijft erg lekker hangen. Ik zal hem nog veel blijven beluisteren

leuk albumpje, candy en square eyes zijn voor mij de beste nummers, maar de volledige cd is wat teveel van het goede.

3/5