Bobby Hutcherson - Montara (1975)

Jazz
Label: Blue Note

1. Camel Rise (5:35)
  2. Montara (4:58)
  3. (Se Acabo) La Malanga (4:17)
  4. Love Song (5:37)
  5. Little Angel (3:54)
  6. Yuyo (6:42)
  7. Oye Como Va (5:08)
avatar van Mssr Renard
Lekker druk plaatje met veel aandacht voor heel veel percussie en natuurlijk vibrafoon/marimba. De blazers mogen zo nu en dan ook wat doen.

Het is wel een hectische plaat, dus ik weet niet of ik deze zo graag vaak ga opzetten. Het is wel vrolijk en klinkt erg zomers.

avatar van Mssr Renard
Iets meer dan 4 jaar later, moet ik toch echt terugkomen op mijn onderstaande post. Ik vond het te druk, zei ik. Dat komt omdat een hoop op deze plaat binnen de latinjazz valt. Een aantal songs vallen meer in de wat rustige fusion, maar meerendeel is midseventies latinjazz. Soms wat vergelijkbaar met Weather Report. De laatste song is van Tito Puente (bekend gemaakt door oa Santana).

Bijzonder dat Bobby ook kiest voor twee George Cables-originals (Camel Rise en Love Song) om de latin wat af te wisselen. Camel Rise staat ook op High Energy van Hubbard uit 1974.

Het is een vooral erg feestelijke en vrolijke plaat met een goede line-up (oa Blue Mitchell op trompet).