Cynthia Dall - Sound Restores Young Men (2002)

Label: Drag City

1. Be Safe with Me (2:06)
  2. God Made You (3:21)
  3. Extreme Cold (3:14)
  4. Zero (2:55)
  5. I Played with Boys (3:44)
  6. The Party (3:54)
  7. Not One (5:50)
  8. Wastebasket Kid II (6:18)
  9. Nast of Dead Children (3:17)
  10. Boys & Girls (5:26)
  11. I'm Not Tempted (2:34)
  12. Snakeblood & Vodka (7:49)
avatar van thesceneisnow
Cynthia Dall is enigszins bekend (nou ja) van enkele platen van Smog. Haar solo werk ligt in het verlengde hiervan, vooral van platen als 'wild love' en 'doctor came at dawn'.
De muziek heeft ook wel iets weg van Sonic Youth maar dan met een fijnere stem. Beide platen van haar zijn prachtig.

avatar van WesleyX16
Jammer dat het bij deze platen is gebleven. De melancholie die in deze albums zitten, die raken me. En dan vind ik dit album misschien nog wel het beste van de twee.

De albums Wild Love en Doctor Came At Dawn zijn denk ik wel mijn favoriete albums van Smog.
Zij heeft toch een relatie gehad met Bill?!

avatar van XtReM3 SkILLz
RIP Cynthia Dall