Nelly Furtado - Mi Plan (2009)

Canada

met Alejandro Fernández

5. Bajo Otra Luz (4:20)

met Julieta Venegas en La Mala Rodríguez

6. Vacación (3:45)
  7. Suficiente Tiempo (3:02)
  8. Fuerte (3:22)

met Concha Buika

9. Silencio (3:31)

met Josh Groban

10. Como Lluvia (3:37)

met Juan Luis Guerra

11. Feliz Cumpleaños (4:10)
Eindelijk een nieuw album van Nelly Furtado op komst! Ben erg benieuwd.

avatar van Urbanoetang
Timbalamb en co achter gelaten?

avatar van barrett
Volgens mij wel, ik heb vanochtend haar nieuwste clip gezien, het leek er niet op dat Timbaland nog meedoet.

avatar van Urbanoetang
Net ook gezien, klinkt wel leuk weer. Back to the basics dus, het Spaanse/Portugese (ze zingt beide, toch?) bevalt ook een stuk beter. Lijkt erop dat ze haar weg weer enigzins terug heeft weten te vinden.

avatar van BoordAppel
Urbanoetang schreef:
Timbalamb en co achter gelaten?

Wat doen ze daar?

Misterfool
zolang ze met hun producerhanden van nelly(en andere artiesten) afblijven mogen ze van mij alles doen.

avatar van MusicFreak
ja idd, beetje back to basic zal ik maar zeggen, afgaande op de single Manos Al Aire en een paar andere nummers die al te beluisteren zijn. Alleen dit keer dan in het spaans/portugees.
klinkt niet onaardig

avatar van HungUp
de eerste 3 tracks klinken al erg goed in ieder geval, ben benieuwd naar het hele album!

kan niet wachten! het album komt 11 september op mijn deurmat! YAY.. LOVE NELLY FURTADO. ben grote fan!

Fantasma! staat er ook op. 12 nummers!

avatar van RestLove
Zo daar zijn nogal wat grote namen uit de Latin muziekscene vertegenwoordigd: Juan Luis Guerra, Julieta Venegas, Alejandro Fernández. Met zo'n sterrencast lijkt er weinig fout te kunnen gaan, vooral omdat mevrouw Furtado over het algemeen leuke popliedjes maakt.

chrismusic
De 2 stemmen zijn van voor de lek. Dus die zouden wel weg mogen.

avatar van lauradance
De singel klinkt lekker, ben hier benieuwd naar.

avatar van NewYorkCityLight
Vind Manos al Aire ook wel leuk. Maar ben (voorlopig) niet van plan om achter het hele album aan te gaan.

avatar van lauradance
De cd een paar keer gehoord maar het weet me nog niet echt te pakken. De singel blijf ik leuk vinden maar op dit moment hoor ik nog geen andere toppertjes.

Prachtig album!
Het krijgt van mij 5 sterren.
Fantasmas is mijn lievelingslied.

Goed werk Nelly!

geen enkele single hiervan komt in onze hitparade terecht? is dit vooral voor de zuidamerikaanse markt bedoeld?

Misterfool
tsja ik wordt er eerlijk gezegd niet koud of warm van.

avatar van kaztor
gerre schreef:
geen enkele single hiervan komt in onze hitparade terecht?

Nee, dit is eigenzinnig, niet kapotgeproduceerd en buiten het geijkte paadje. Dan maak je hier nauwelijks kans.

avatar van max95
Weet niet hoe ze het klaarspeelt hoor, maar Nelly Furtado zorgt er altijd weer voor dat ik mij niet hoef te vervelen als ik voor het eerst een nieuw album van haar beluister.
Hoorde in juni 2009 de hoofdsingle, Manos Al Aire, voor het eerst. Nee, niet op de radio, maar op YouTube. De allereerste keer was eigenlijk maar een ingekorte versie van 40 seconden. Maar klonk wel lekker! Heb deze single - de volledige versie van 3 en halve minuut - vervolgens helemaal grijs gedraaid maar kan mij niet vervelen. Mij dan
Heb deze sinds september alweer in de kast staan, een tijdje, luister hem af en toe. Als ik het te vaak zou doen zou dit album al snel niks meer voor mij zijn...
Leuk ook dat ze een keer wat anders probeert, ik bedoel dat ze ineens in een hele andere taal zingt dan normaal. Er wordt gezegd dat Furtado een aardig stukje Spaans/Portugees spreekt. Nou dat kan ik wel merken.
En by the way, de cover is ook al niet lelijk. Hoe Furtado er op staat in elk geval niet. Vind de titel er wel een beetje raar op staan, je moet schuin kijken om de tekst te kunnen lezen. Wel jammer, volgende keer weer anders doen.
Maar ehm, ik geef wel een 4,5* voor dit geslaagde album

avatar van Kronos
Een heerlijk zwoel zomers plaatje. Haar eerste in het Spaans en dat past de muziek uiteraard wonderwel.

avatar van Arrie
kaztor schreef:

Tweede album had ook wel een aantal grote hits hoor.

Het is inderdaad een leuk zomers plaatje, je wordt er goed gezind van. Mooie productie, leuke refreintjes, zeer goede zang.. Wat moet je meer hebben. Zo is ze het best, zo kan ze haar het best uitdrukken, en het is zeker niet te commercieel, gewoon, wat zij wil.

avatar van Emile93
Jeetje wat heeft dit album een hoog gemiddelde zeg! Zal ik het dan ook maar gaan luisteren? Oké. Stem komt spoedig...

avatar van Emile93
Echt nooit verwacht dat dit zo goed zou zijn! Loose vond ik tegenvallen maar dit is echt heel goed, en dat terwijl ik helemaal niet van spaanstalige muziek hou! Wat een verrassing!

avatar van Rich_B
Het beste nummer van het album vind ik toch 'Silencio' & 'Manos Al Aire '
Uiteraard weer een lekker album van Nelly Furtado, al ben ik nu wel weer toe aan de engelstalige album van haar! Hoop dat ik niet lang hoef te wachten!

avatar van Arrie
Het album valt me tegen. Ik vind het haar minste album tot nu toe. Maar misschien moet ik het nog wat vaker luisteren, voor nu 3*.

avatar van Psycholamp
De eerste nummers vind ik, tot nu toe, wat minder, maar gaandeweg klinken de nummers weer wat aparter. Gelukkig is de R&B-klank verdwenen op dit album.