Deinonychus - The Silence of December (1995)

Label: Cacophonous

1. Intro (Black Sun) (1:53)
  2. I, Ruler of Paradise in Black (6:30)
  3. The Silence of December (4:32)
  4. The Final Affliction of Xafan (10:21)
  5. A Shining Blaze over Darkland (6:18)
  6. Under the Autumn Tree (7:06)
  7. Here Lies My Kingdom (7:37)
  8. My Travels Through the Midnight Sky (7:33)
  9. Red Is My Blood... Cold Is My Heart (5:54)
  10. Outro (Bizarre Landscape) (2:06)
avatar van Edwynn
Silence Of December was de eerste full length van Marco Kehren alias Odin van Deinonychus. Hier horen we in navolging van de demo's nog wat krakkemikkige blackmetal in de stijl van Burzum. De over de top variant op de gotische doom van de latere platen is maar mondjesmaat aanwezig.
Ja, het album is krakkemikkig en rommelig. Maar wat het album doet overhellen naar de voldoende mijnerzijds is de beklemmende ijzige atmosfeer die de brenger dezes weet over te brengen. Een paar noten in het album en je zit midden in een desolaat woud waar sneeuwstormen en dichte mist je oriëntatievermogen ernstig vertroebelen. Daarmee een prooi makend voor kwade woudgeesten en bostrollen.

Kortom, The Silence Of December is een mooie nostalgische seizoensplaat. En op een aantal tracks horen we ook nog Maurice Swinkels van Legion Of The Damned nog wat giftige tegenspraak geven aan de declamaties van Kehren.