John Williams - Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)

Score
Label: Atlantic

1. Prologue: The Escape from the Dursleys (3:32)
  2. Fawkes the Phoenix (3:46)
  3. The Chamber of Secrets (3:50)
  4. Gilderoy Lockhart (2:06)
  5. The Flying Car (4:08)
  6. Knockturn Alley (1:48)
  7. Introducing Colin (1:49)
  8. The Dueling Club (4:08)
  9. Dobby the House Elf (3:27)
  10. The Spiders (4:33)
  11. Moaning Myrtle (2:06)
  12. Meeting Aragog (3:19)
  13. Fawkes Is Reborn (3:19)
  14. Meeting Tom Riddle (3:38)
  15. Cornish Pixies (2:13)
  16. Polyjuice Potion (3:52)
  17. Cakes for Crabbe and Goyle (3:31)
  18. Dueling the Basilisk (5:03)
  19. Reunion of Friends (5:08)
  20. Harry's Wondrous World (5:01)
Prachtig album met mooie nummers. De sfeer van de film werd benadrukt door deze soundtrack en dat merk je. De verschillende nummers zijn zeer verslavend en vervelen dus ook nooit. Het lied dat er echt uitspringt is Fawkes The Phoenix, heel mooi en ik beluister hem elke dag.

Geweldige Soundtrack die je beslist een keer gehoord moet hebben..(of je nou van Harry houd of niet)

neo
Angrod-Pallanén schreef:
Lied?

Vind het een van de minste scores van Williams met weer een boel nieuwe thema's die geen snaar raken. Vooral veel uitgedunde ET-achtige taferelen...

Nee, ik vind 'm juist erg sterk. Fawkes the Phoenix is erg mooi inderdaad, en ook de manier waarop vele tracks simpelweg de thema's van het personage bevatten ("music inspired by") bevalt me wel. Misschien geen klassieker of een eruit-springertje, maar gewoon een erg mooie score voor iedereen die van Williams' stijl houdt.

score-freak schreef:
maar gewoon een erg mooie score voor iedereen die van Williams' stijl houdt.

Inderdaad!! ~
Deze is een stuk mooier en uitgewerkter dan Harry Potter and the Sorcerer Stone. De beste van de Potter-reeks al hoewel Azkaban ook dichtbij komt met zijn mooie middeleeuwse thema's. Voor deze Score geef ik 5*.

avatar van Bruce Almighty
Een prachtig album om eens te horen op cd en ook onder de film kortom : een héél geslaagd album, prachtig!

* * * * *

avatar van JohnWilliams
En die 5 sterren die je hebt gegeven Bruce zijn dan ook meer als verdiend voor dit album.

avatar van jimcarrey
Net zo'n goede muziek als deel een ik kan de me de muziek vaag herinneren want het is een tijdd geldeden dat ik de film zag ik koop nooit cd's maar dat ga ik doen ik vind de laatste twee muziekje's (in de film) altijd het beste ook 4,5*

avatar van JohnWilliams
Vind de eerste 2 en de laatste 2 tracks het mooiste.

music_kaza
Net zoals de film, het boek & de game het best en mooiste uit de reeks.
Muziek doet veel goeds met hier en daar zelf kippenvel.

avatar van JohnWilliams
Kippenvel is inderdaad goed aanwezig, vooral de tracks 2, 9, 19 & 20 mogen van mij terug komen bij film 7 (Deathly Hallows).

avatar van Albus Dumbledore
heb mijn stem verlaagd van 5,0 naar 4,5. Ik vind hem wel echt mooi, maar er is mooiere filmmuziek van John Williams. Maar hij krijgt toch nog een mooi plekje op de top 9 van mijn top 10.

avatar van JohnWilliams
Leuk dat je het mooi vind hoor maar ik zou alleen albums in mijn top 10 zetten voor wie ik 5* zou geven. Deze score vind ik overigens wel het meest magisch van alle Potter scores. Deel III was zeker ook niet verkeerd maar dit blijft toch echt wel de mooiste, hier zou Hooper nog héél veel van kunnen leren want zijn muziek voor Harry Potter klinkt bagger.

een stuk beter dan de 1ste en de eerste was al zo goed. allemaal heel mooie nummers, er zit geen mindere bij. 19 en 20 zijn wel van de betere. John Williams doet het zeker niet slecht.

avatar van JohnWilliams
Hier zou ik de Complete Score van willen!

avatar van JohnWilliams
Deze voorkant is zo magisch, zo geweldig, ik koop deze nog een keer door die voorkant

avatar van andnino
JohnWilliams schreef:

En nu staat er heel pontificaal BESLIST door het hoofd van Perkamentus...

avatar van Bruce Almighty
Ik kan niet stoppen met luisteren naar het o zo prachtige Reunion of Friends! Alleen dat nummer zou het album al op bijna 4* brengen! Geweldig. Ik wenste nu vurig dat dat stuk in de epiloog van Deathly Hallows Part II zou worden gedraaid. Dé perfecte afsluiting van deze reeks. Tuurlijk was ik blij dat we al Leaving Hogwarts van deel 1 kregen, maar deze zou het nog net wat meer hebben afgemaakt vind ik!

Bruce Almighty schreef:

Wel mee eens, dit is gewoon het perfecte einde. Zeker met Harry's Wondrous World er gelijk na, magisch!

Jocharo-T
JohnWilliams schreef:
Ben wel benieuwd op welke albumcover je doelt. Degene die er nu opstaat, met enkel Dumbledore, is niet de juiste. Op de eerste uitgave van dit album zijn Harry, Ron en Hermione te zien. Die laatste is dan ook de officiele albumcover. De overige hoezen zijn een soort van collector's items.

Heb de juiste albumcover toegevoegd.

avatar van JohnWilliams
Ik doel op die van Perkamentus, Richard Harris = gold old memories en was voor mij DE Perkametus voor de Potter-series

Jocharo-T
Dan hoop ik voor je dat je die met Dumbledore nog ergens kunt vinden. Tot nog toe ben ik namelijk alleen bovenstaande albumcover tegengekomen.

Pianista
Die cover met Dumbledore is inderdaad prachtig, daar kijkt 'ie ook echt precies over zijn brilletje zoals in de boeken altijd beschreven wordt.

avatar van tbouwh
Wederom een prima score van Williams, maar toch beduidend minder dan die van deel 1.
Dit komt omdat de schoonheid van deze score hem toch vooral ligt in de eerste 2 en de laatste 2 tracks.
Na een goede ´Prologue´ ( wederom ) volgt het schitterende Fawkes the Phoenix, en aan het einde wordt besloten met het schitterende Reunion-sluitstuk.
En natuurlijk Harry´s Wondrous World, maar dat nummer is met name herhaling van deel 1.
Probleem is dat het enorme middenstuk veel minder de moeite waard is. De nummers zijn erg gericht op het mysterie van de Chamber of Secrets, en ik mis de mooie sprookjesachtige sfeer die in deel 1 vrijwel over de gehele score hoorbaar was. Ook in de film viel dit op.
Daarom geef ik een ruime 3,5* voor dit album, maar luister ik toch liever de mooiere nummers dan de gehele score.