Macbeth - Gotteskrieger (2009)

Duitsland
Label: Massacre

1. Unter dem Beil (4:13)
  2. Hunde Wollt Ihr Ewig Leben (4:37)
  3. Das Boot (5:50)
  4. Golgatha (6:00)
  5. Vater (1:03)
  6. Gotteskrieger (3:44)
  7. Maikaefer Flieg (7:26)
  8. Mein Kleiner Soldat (4:14)
  9. Totentanz (4:53)
  10. Am Grab (6:24)
avatar van MichelDumoulin
Onbegrijpelijk dat deze band hier op Musicmeter nog niet ontdekt is bij de Metal-liefhebbers. Macbeth is in de eerste instantie een hele strakke Metal-band. Waar ik pas heel laat van hoorde (2 jaar terug ofzo). Was helemaal verbaasd dat dit langs me heen was gegaan. Muzikaal niets bijzonders, maar wel ‘echt’ en zeer strak gespeeld. Ik zou het als Metal kwalificeren en als ik er een sub-labeltje aan moet plakken zou ik het bij Thrash categoriseren.
Als de muziek (zeker in Punk & Metal) met de juiste emotie gespeeld wordt dan ben ik meteen extra geïnteresseerd. Heb zo’n fuckin’ hekel aan bandjes die iets proberen te doen waar eigenlijk hun hart niet ligt. Vaak knap ik, met name in de Metal, af op de zang. Als die net niet goed is dan trek ik het gewoon niet. Maar die Oliver Hippauf, kan ik goed horen. En die Duitse taal spreekt me ook wel aan. Duits klinkt goed in het ‘kwaad’. Ik ben nauwelijks bekend met hun oeuvre, maar toen dit plaatje mijn oren bereikte, was ik meer dan aangenaam verrast. ‘Das Boot‘ alleen is al een reden voor mij geweest om dit album aan te schaffen. De productie is m.i. geweldig. Beide gitaren zitten precies goed in de mix. En dat geldt overigens voor alle instrumenten, inclusief de zang.
Bovendien is het artwork ook bovengemiddeld mooi.