Sparklehorse + Fennesz - In the Fishtank 15 (2009)

Verenigde Staten / Oostenrijk
Rock / Electronic
Label: Konkurrent

1. Music Box of Snakes (9:45)
  2. Goodnight Sweetheart (5:23)
  3. Shai-Hulud (2:35)
  4. If My Heart (5:12)
  5. Mark's Guitar Piece (4:26)
  6. NC Bongo Buddy (11:24)
  7. Christian's Guitar Piece (1:27)

Bedoel je te zeggen dat het een interessante combinatie is en dat je niet helemaal weet wat je ervan moet verwachten?

Dat heb ik wel een beetje...

avatar van Jazper
Voor mij is het een combinatie waarbij ik me maar moeilijk kan voorstellen dat het iets interessants oplevert.

Al hoop ik dat ik dat straks wel kan

avatar van Lennart_M
Hij is gelekt

avatar van we tigers
Geluisterd, het is voorbij getrokken en er is niets blijven hangen.
Voeg van beide artiesten de minst interessante stukjes samen en je komt hier op uit. Pretty much forgetable.

herman schreef:

Dat heb ik wel een beetje...

Intersant en niet van te verwachten, niet bepaald twee artiesten die elkaar goed kunnen aanvullen.

avatar van sluiswachter
Ehm.. ze vullen elkaar nu juist wél heel goed aan op deze plaat. Ze trekken elkaar uit hun muzikale hokjes. Ik ben er in ieder geval wel van gecharmeerd. Alleen jammer dat dit zo snel gemaakt moest worden (dat is natuurlijk met alle in the fishtanks zo), er zit volgens mij potentieel wel een écht goede plaat in deze samenwerking.

avatar van The Scientist
sluiswachter schreef:
Alleen jammer dat dit zo snel gemaakt moest worden.

En de hoesen zijn ook stommer?

Ik vond het een zeer vermakelijke plaat trouwens dit, true, heb van beiden beter gehoord, maar toch wel leuk om af en toe eens op te zetten.

The Scientist schreef:

En de hoesen zijn ook stommer?

Ehm.. ik vrees dat mijn nederlands niet toereikend is om deze zin te begrijpen. Maar je maakt me wel aan het lachen met dat onzintaaltje van je. You are profoundly silly

avatar van HiLL
Oei lage score voor Sparklehorse en de rest. Komt dit ook door de rest, of..?

avatar van The Scientist
sluiswachter schreef:

Ken uw klassiekers:
wiki.musicmeter.nl/index.php/Bob_Cremers

avatar van KampF
Dit is gewoon stuurloos.

Jammer, ik had meer verwacht. Er zitten ongeveer 2 aardige nummertjes op, de rest is so-so en de guitar pieces' zijn een beetje losse flodders. Deze plaat bestaat uit wat samenraapsels, en blijft voor mij bij een improvisatie waar je eventueel wel eens bij zou willen zijn.

Dat.

avatar van barrett
Wat raar lijkt me toch wel een project om eens te beluisteren, ik ga hem zeker gaan opzoeken.

avatar van sluiswachter

Ik voel mij vereerd, maar ik vind het toch een beetje misplaatst.

avatar van dix
dix
HiLL schreef:
Oei lage score voor Sparklehorse en de rest. Komt dit ook door de rest, of..?

Komt door de stemmers .... ik had 'm bij de 10 leukste van 2009 staan. Wellicht dat de recente gebeurtenissen een reden zijn om de plaat een herkansing te geven ?

Heel interessant projekt van Mark en Christian Fennez, laptop artiest. In twee dagen opgenomen. Twee werelden van muziek, waarbij deze 2 muzikanten elkaars grote gemene deler opzochten. In mijn ogen een geslaagd projekt, dat helaas geen vervolg zal kennen. Voor het grote publiek zal deze cd van Mark "sparklehorse" Linkous met deze oostenrijkse artiest geen grote klapper zijn. Voor de liefhebber, daarintegen, zeer de moeite hem eens te beluisteren. Zeker op een goeie koptelefoon afluisteren en je waant je even in een hele andere wereld, Where technics meets music. Dat is wat mij het eerst te binnen schiet. Of wat Mark misschien zou zeggen: Music for a distorted mind.