Sean Rowe - Magic (2009)

1. Surprise (4:32)
  2. Time to Think (3:56)
  3. Night (3:32)
  4. Jonathan (4:36)
  5. Old Black Dodge (3:45)
  6. Wet (4:32)
  7. The Walker (4:25)
  8. American (5:42)
  9. Wrong Side of the Bed (4:52)
  10. The Long Haul (3:48)
avatar van muziekobsessie
Deze is nu op anti-records(beste label op dit moment!) uitgekomen en volgens hun Leonard Cohen meets Van Morrison. Ingetogen, mooi subtiele piano, strijkers, rake teksten maw heel erg mooi,dit raakt me gelijk tot op 't bot!! Aanrader

wat citaten:
"Rowe's baritone is one of those rare singing voices that will leave you forever changed"
"Listening to Sean Rowe, it is hard to decide what is more magical - the dream-inducing songs or Sean's powerful, emotional voice. The big, deep and rich sound pulls on your heart almost to the point of breaking."

Ik hoor er een beetje een Bruce Springsteen sfeertje in. Niet verkeerd maar vooralsnog raak ik er niet helemaal van ondersteboven.
Het is prachtig allemaal, maar ik mis iets magisch dat bijvoorbeeld een band als Tindersticks met hun eveneens donkere muziek wel heeft.
Misschien iets té Amerikaans voor mij.

mooi, mooier supermooi!!!!
deze draai ik al dagen achter mekaar en vind 'm steeds beter worden. sorrie aero maar thindersticks vind ik juist saai. matter of taste. maargoed er staan 2 skipnummers op die ten voordelen van 't downloadtijdperk gewoon gedelete worden.

Eigenlijk is Rowe moelijk te vergelijken. Wel opvallend zijn de goedgevonden teksten als "i picked up a dog on the side of the road and she was gone. I made a pair of shoes of the skin on his back" plus dat hij supergoed kan tokkelen op acoustische gitaar.

Af en toe doet mij 't denken aan mick flannery of daniel lanois maar eigenlijk is 't gewoon heel origineel(wat niet vaak meer voorkomt)en niet te vergelijken

leuk trouwens dat Anti-records zo'n goeie neus voor talent heeft en heel selectief doch spaarzaam releases uitbrengt, lost in the trees ook al part of the family bijvoorbeeld.
nou komt deze officieel pas februari 2011 uit op anti

avatar van Mctijn
Dank u voor deze tip

1x beluisterd en nog niet helemaal overtuigd. Wel staat Jonathan met stip in mijn top-10 van dit jaar.

Mctijn schreef:
Dank u voor deze tip

graaag gedaaan, inderdaad mooi nummer "Jonathan". er staan pareltjes op zowel als draakjes. gelukkig meer pareltjes. Ik vind trouwens "american" echt zo'n nummer die, als cash nog geleefd had, hij 'm zeker had gecoverd. In dit nummer steekt hij onder meer de draak met kapitalisering en de Amerikaanse (consumptie)maatschappij

De teksten zijn toch echt wel bijzonder goed, soort van vergeten kunst vandaag de dag.
Dit is overigens zijn 2e album. eerste getiteld "27" uit 2003 is niet te harden.
En tis toch echt meer folk dan roots

avatar van Don Cappuccino
Wat een prachtig album is dit. Pas sinds dit jaar is het album origineel verkrijgbaar hier en daarom kwam ik hem tegen. Het album is op Soundcloud te beluisteren en ik raad iedereen aan om dat eens te gaan doen. Dit is namelijk tot nu toe een van de mooiere albums uit 2011. Zijn stem is zo heerlijk diep, ik hoor er Nick Cave, Tom Waits, Bruce Springsteen en Leonard Cohen in en dat hoor je niet vaak. 4,5 ster.

Gaaf album. Op youtube staat trouwens een fan-tastische uitvoering van Jonathan, echt adembenemend mooi. YouTube - Sean Rowe - "Jonathan" Acoustic

avatar van muziekobsessie
YES, 26 juni in paradiso, ik ben erbij!!!!

avatar van Masimo
Mooi hoor! En wat een prachtige stem heeft die vent ook!

avatar van UrbainAlpain
Een ontzettend aangename verrassing voor mij, deze Sean Rowe. Ontzettend veel vergelijkingspunten met andere artisten (qua stem en arrangementen) maar uiteindelijk toch een heel aparte plaat.

avatar van Broem
Tjezus wat een belachelijk goed album van deze Sean Rowe. Nog nooit van gehoord. Waar ben ik geweest de afgelopen jaren Prachtige lyrics en heerlijk gespeeld. Wat een doorleefde stem heeft die man. Op naar zijn nieuwe. Ben benieuwd. De recensies zijn nog beter dan deze Magic. Heerlijk.

avatar van keijzm73
Prachtig album inderdaad.

Liefhebbers hiervan zouden ook eens naar 'Fink' kunnen luisteren. Fink - Perfect Darkness (2011)

avatar van AOVV
Erg goed album van Sean Rowe, de man met de aparte (maar erg aantrekkelijke) stem en vooral songs tjokvol straffe teksten. Rowe komt overtuigend en geloofwaardig over, en de veelal spaarzame, maar soms ook wel uit de bol gaande instrumentatie vormt een meer dan uitstekende voedingsbodem waaruit Rowe kracht en inspiratie kan putten.

Er zijn al heel wat namen ter vergelijking voorbijgekomen, zal ik er ook nog eentje bijgooien? Neen, toch maar niet, Sean Rowe is vooral Sean Rowe, en die authenticiteit levert 'm extra punten op!

4 sterren