Felix da Housecat - He Was King (2009)

Dance
Label: Nettwerk

1. We All Wanna Be Prince (3:32)
  2. Plastik Fantastik (3:28)
  3. Kickdrum (3:49)
  4. Do We Move Your World (4:34)
  5. We (4:19)
  6. Spank U Very Much (2:31)
  7. Do Not Try This at Home (4:07)
  8. Turn Me on a Summer Smile (3:38)
  9. Elvi$ (6:06)
  10. LA Ravers (3:46)
  11. Machine (3:30)
  12. He Was King (3:22)
avatar van o0.
o0.
leuk album!

Hoe is ie in vergelijking met de vorige albums?

tuktak
dit album is écht heel heel slecht. eerst maar snel even andere goede muziek luisteren voor ik weer helder denken kan.

Na 'Virgin Blaktro' de tweede tegenvaller van formaat van Felix da Housecat. Het lijkt erop dat Felix Stallings Jr. de titel "He Was King" eer aandoet; de stijlvolle, melodieuze en wat mij betreft kwalitatief hoogstaande electro van 'Kittenz' en 'Devin Dazzle' is definitief ingewisseld voor fantasie- en inhoudsloos gebeuk en wat matige liedjes (mensen die We Move Your World en Machine fijn vinden raad ik van harte Sally Shapiro aan).

De laatste twee nummers zijn wel lekker melancholisch en laten nog flarden van 's mans talent horen, maar het is te hopen dat hij zijn muzikale carriere ooit nog eens helemaal op de rails krijgt.

tuktak
echt vreselijk wat een plaat, de vocalen zijn allemaal alsof ze uit bert en ernie en kinderen voor kinderen zijn gesampled. zo lijzig allemaal.
de beats zijn zo gaar als een suikerklontje, waarbij met stip de track kickdrum vermeld mag worden. een track getiteld kickdrum met zo een gare kickdrum, dan ben je gewoon heel laks als je dit zo uit durft te brengen.
sowieso valt de honkieplonk productie erg op, en irriteert me bij het beluisteren mateloos. net alsof je op een springkussen aan het luisteren bent naar de i-pod van je zusje van 8.
ook die laddertjes in de bass zijn zo kneuterig, zoals bv op 2.20 in turn me on a summer smile en 3.09 in we all wanne be prince.
veel tracks gaan ook nergens heen en hebben geen kop of staart. la ravers bv probeert een beetje justice te pretenderen, maar dan met een melodietje van 2 noten en een hoge piep. en wat heeft dat tweede deel van zo'n track te betekenen? gepruts lijkt me.
al met al gewoon rommel, misschien perfect op sensation ofzo, daar draaien ze tegenwoordig zulke shit, maar de muziekliefhebber kan dit beter maar gewoon negeren.

avatar van essence
Ik ben er hier zelfs niet doorgeraakt, na nummer 7 moest ik dit echt afzetten, met als pijnlijk dieptepunt 'kickdrum'.
De verleden tijd in de titel is hier echt wel van toepassing.