Rosanne Cash - The List (2009)

Country
Label: Manhattan

1. Miss the Mississippi and You (3:14)
  2. Motherless Children (3:08)
  3. Sea of Heartbreak (3:08)

met Bruce Springsteen

4. Take These Chains from My Heart (3:34)
  5. I'm Movin' On (3:47)
  6. Heartaches by the Number (3:23)

met Elvis Costello

7. 500 Miles (3:06)
  8. Long Black Veil (3:12)

met Jeff Tweedy

9. She's Got You (3:09)
  10. Girl from the North Country (3:35)
  11. Silver Wings (3:47)

met Rufus Wainwright

12. Bury Me Under the Weeping Willow (3:35)
  13. Sweet Memories * (3:30)
  14. A Satisfied Mind * (4:02)

met Neko Case

avatar van Bartjeking
Interessante gastbijdrages zeg! Ben wel benieuwd hoe dit klinkt. Haar vorige album vond ik best goed.

avatar van bastens
De meeste country en rootsmuziek liefhebbers kennen uiteraard het gros van deze nummers al lang. Toch vind ik het zeer mooie coverplaat met vele hoogtepunten.
De gastbijdrages blijven, zoals het hoort, op de achtergrond.

avatar van jeroenheinz
Leuk countryplaatje, maar ook niet meer dan dat. Ik luister toch liever naar haar pa ook al moet je dit eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Het einde van de plaat is wat mij betreft het sterkste deel. 3,5*

avatar van AOVV
Erg mooie coverplaat van deze Rosanne Cash, ze heeft de liefde en passie voor de nummers die ze brengt ongetwijfeld van haar vader.

Vooral 'Girl From The North Country'; 'Sea Of Heartbreak' en 'Silver Wings' zijn geweldig, maar de rest is ook heel degelijk, hier staat geen skipnummer op.

4 sterren

avatar van Madjack71
Wist niet dat dit een coverplaat was, herkende wel een paar nummers o.a. Sea of Heartbreak. Na de opener, die een groot Whoepoepidoe gevoel bij mij oproept, pakt ze goed uit en heeft ze ook het vingerspitzengefuhl om een nummer eigen te maken. M.i. weet een Emmylou Harris dat net met wat meer charisma neer te zetten, maar onverdienstelijk klinkt dit album zeer zekers niet.

avatar van ChrisX
AOVV schreef:

Nog veel gekker: de songs zijn feitelijk door haar pa uitgezocht. The List = een lijst met essentiele country nummers volgens Johnny Cash himself.