My Bloody Valentine - Feed Me with Your Kiss (1988)

Ierland
Label: Creation

1. Feed Me with Your Kiss (3:57)
  2. I Believe (3:02)
  3. Emptiness Inside (2:50)
  4. I Need No Trust (3:32)
avatar van gemaster
Mooie constante EP. De eerste 3 nummers zijn van hoge kwaliteit en zijn ook redelijk toegankelijke rocksongs. 'I Need No Trust' is een beetje een buitenbeentje en ook van iets mindere kwaliteit. Best aardig, maar niet groots.

avatar van pygmydanny
Ik vind deze EP ook erg goed. Leuk mathematisch gitaarspel en heel mooie samenzang!
I Need No Trust is inderdaad iets minder...

avatar van Dudeness
De eerste CD/EP van deze formatie die me eigenlijk echt "iets doet". De eerste keer dat ik echt sterke composities hoor. Hopelijk volgt dit ook voor de andere platen...

Kan eigenlijk nauwelijks geloven dat dit reeds in 1988 is gemaakt.

avatar van Ducoz
Deze EP kwam net na of tegelijk uit met Isn't Anything. Er staan hier een paar hele sterke songs op die met gemak hadden kunnen worden ingewisseld met de zwakkere broeders op Isn't Anything.
'I Need No Trust' is misschien een rare eend in de bijt, maar laat wat mij betreft de veelzijdigheid van de band zien. Die ook een ander geluid kunnen neerzetten dan gitaarmuren waar de meters tot ver in het rood lopen. Velvet Undergound-esque.