The Madd - Are Pretty Quick! (2009)

Label: Excelsior

1. I Know (3:29)
  2. The Days Mind the Time (2:22)
  3. Good Evening Girl (1:59)
  4. Don't Ask Me Love (2:07)
  5. War Or Hands of Time (3:28)
  6. I Loved You (2:49)
  7. You Can Be My Baby (2:08)
  8. Step into the Sun (3:05)
  9. If You Don't Come Back (2:31)
  10. So Much (2:38)
  11. Love (2:00)
  12. Try (2:49)
  13. We're Pretty Quick (2:22)
  14. The Erroneus Ideas of Mr. Rupert Stapleton (4:04)
  15. Ce Soir Je Vais Boire * (2:27)
avatar van andnino
Ik durf hier wel een ruime voldoende aan uit te delen. Vrolijke gitaarrock met een karakteristieke zanger (soms ook een beetje té), en prima songs, uit Rotterdam.

avatar van Niek
Erg leuk optreden op Lowlands samen met Dio. De leadzanger weet het publiek geweldig te vermaken en het geheel klinkt heerlijk vrolijk en kent tal van invloeden. Je hoort duidelijk die sixties en seventies invloeden maar het klinkt zeker niet gedateerd. Studiomateriaal heb ik nog niet gehoord dus ik ben benieuwd naar het waarom rond de lage stemmen. Als iemand die zou willen toelichten...

avatar van andnino
PM ze, zou ik zeggen. Ik moet me trouwens wel even inhouden met mijn beoordeling, namelijk door eerlijk te zijn over het feit dat als ik dit op cd had (ik luister nu via luisterpaal), ik 'm toch niet erg vaak zou draaien. Een 'gewone' voldoende dus, een 3*.

avatar van andnino
Ik had het zelf niet verwacht, maar ik blijf hem maar draaien op de luisterpaal. Tekstueel is het ieder nummer hetzelfde, maar het zijn stuk voor stuk uitstekende, catchy zomerliedjes. Ik maak hier gewoon een 4* van, en zodra ik weer een beetje van al die studiekosten ben bijgekomen maar eens zoeken waar ik dit plaatje vandaan kan halen. Lekker!

avatar van Rudie
Bah, wat een tegenvaller. Had aan de hand van hun eerdere werk een aanstekelijk maar fris nieuw werkje verwachte. Aanstekelijk is het in ieder geval, irritant aanstekelijk. Weinig bezieling, veel gemak. Vooral het titelnummer doet me hopen dat ze ook weer 'Pretty Quick' fatsoenlijke muziek gaan maken.

avatar van ralfsjam
zag ze net bij dwdd, dacht even dat the Posies weer terug waren...

Mochten ze willen.
Ik vind The Madd uiterst sympathiek, maar The Posies maakten toch wel iets hartverscheurender muziek.

avatar van djarend
AS zondag spelen ze gratis in café van Mezz, als je ze leuk vind zeker komen. Live zeker moeite waard.

stanno1995
Heb ze gezien als voorprogramma bij Moke in Apeldoorn. Aardig bandje, maar daar blijft het ook bij. Heb deze cd gekocht bij het concert. Geef het een 3.0

mokemusic
Heb ze gezien als voorprogramma van Moke. Aardig bandje meer niet. 3*

avatar van nlkink
Leuke CD zeer schatplichtig aan Beatles, Kinks, Hollies etc. etc., de grote acts van de zestiger jaren dus. Zelf kwam ik er niet op, maar een (ex) collega gaf mij een CD-R met de opmerking: "Volgens mij vind jij dit wel leuk". En dat klopte. Gelijk maar het origineel aangeschaft op vinyl met als extra de CD erbij!
Mijn zonen, toen 11 en 15, waren er ook helemaal verrukt van. We zijn zelfs nog in Assen naar een live optreden van The Madd geweest, met The Hype in het voorprogramma. Hoe dat afliep staat al beschreven bij The Hype dus dat ga ik niet nog eens doen.
Jammer dat The Madd er niet lang daarna mee ophield, maar uit de as van die groep ontstond dan wel weer het aardige The Kik.
Naar aanleiding van dit album hebben we ook nog op MP een EP uit 2006 en de CD Ongeneeslijk Beat weten te scoren. Ook leuk.