Arctic Monkeys - At the Apollo (2009)

Label: Domino

1. Riot Van (3:57)
  2. The View from the Afternoon (3:55)
  3. Still Take You Home (2:33)
  4. You Probably Couldn't See for the Lights But You Were Staring Straight at Me (2:21)
  5. Smoker Fiona (2:58)
  6. Perhaps Vampires Is a Bit Strong But... (3:55)
  7. Dancing Shoes (2:50)
  8. I Bet You Look Good on the Dancefloor (3:07)
  9. When the Sun Goes Down (3:37)
  10. A Certain Romance (6:46)
avatar van midnight boom
erg goed, vooral de dvd,
waar de monkeys erg origineel worden gefilmd vanuit 4 ooghoekpunten.

knap werk!

midnight boom schreef:
erg goed, vooral de dvd,
waar de monkeys erg origineel worden gefilmd vanuit 4 ooghoekpunten.

Ik vind de dvd juist slecht gefilmd. Het is net of je in de garage staat bij the Arctic Monkeys. Op zich interessant, maar het ging hier toch om een live concert At the Apollo? Deze zaal vol met publiek is nauwelijks te zien.

Juist hun live concerten zijn ook gaaf vanwege de geweldige sfeer die er hangt. En natuurlijk omdat ze live erg sterk spelen. En dat hoor je gelukkig wel goed op deze cd. Wat echt opvalt is dat je hierop wel het publiek duidelijk hoort en op de dvd niet!
Oftewel: ik ga voor de cd!

Er is trouwens op (legale) internetdownloadsites ook een live cd At the Astoria te vinden, ook uit 2007. Dit album is beter: beter concert, betere geluidsopnamen, mooiere interactie met het publiek. Helemaal goed is die.

avatar van blonde redhead
west schreef:

Juist hun live concerten zijn ook gaaf vanwege de geweldige sfeer die er hangt. .

Ik vind het idd ook wel bijzonder als er totaal geen sfeer is bij een concert daar heb je gelijk in.

Nihilisme
At The Apollo is het laatste concert van de Monkeys in hun Favourite Worst Nightmare-tour (2007). Waar de DVD zich vooral op de nummers van Favourite Worst Nightmare concentreert, krijgen we hier het vroegere Monkeys-werk te horen. Negen nummers van de debuutplaat, aangevuld met Cigarette Smoker Fiona. Waar hun latere werk misschien op de lange duur wat sterker blijkt te zijn, moet ik toch wel zeggen dat dit een goede live-plaat is. Je hoort wel een beetje dat de band vermoeid is (ook goed te zien op de DVD), maar blijft toch leuk voor mensen die de aapjes al sinds het begin volgen.

avatar van pim556
Ik vind AM altijd erg sterk live en ik heb dus erg veel zin in hun optreden op Lowlands! Het was anderhalf jaar terug ook top!

Ik zou dit werk echter niet kopen. De CD is misschien wel leuk, maar laten we eerlijk zijn: de DVD hoeft men niet te kopen voor de show.

avatar van chevy93
Iemand die mij kan vertellen of de cd beter van geluid is? Vooral Alex Turner is bij vlagen echt veel te zacht geproduceerd. Ligt absoluut niet aan de apparatuur hier en de instrumenten zijn daarentegen prima en mooi dynamisch.

avatar van rolandobabel
Geen Mardy Bum......