Neil Diamond - Hot August Night / NYC (2009)

Alternatieve titel: Live from Madison Square Garden

Label: Columbia

1. Holly Holy (4:14)
  2. Street Life (3:02)
  3. Beautiful Noise (3:58)
  4. Love on the Rock (3:43)
  5. Play Me (4:52)
  6. Cherry Cherry (7:23)
  7. Thank the Lord for the Night Time (3:21)
  8. Home Before Dark (5:29)
  9. Don't Go There (4:09)
  10. Pretty Amazing Grace (3:35)
  11. Crunchy Granola Suite (5:11)
  12. Done Too Soon (2:50)
  13. Brooklyn Road (6:25)
  14. I Am... I Said (4:26)
  15. Solitary Man (3:18)
  16. Kentucky Woman (2:13)
  17. Forever in Blue Jeans (3:34)
  18. Sweet Caroline (6:31)
  19. You Don't Bring Me Flowers (4:56)
  20. Song Sung Blue (3:04)
  21. I'm a Believer (3:33)
  22. Man of God (5:51)
  23. Hell Yeah (7:07)
  24. Cracklin' Rosie (3:10)
  25. America (4:23)
  26. Brother Love's Traveling Salvation Show (7:37)
  27. Lady Oh [Live in Antwerpen 2008] * (4:08)
  28. If You Know What I Mean [Live in Rotterdam 2008] * (3:52)
  29. Glory Road [Live in Columbus 2008] * (3:52)
totale tijdsduur: 1:57:55 (2:09:47)
avatar van Running On Empty
Fraaie registratie van Neil zijn meest recente tour in 2008. Met name kippevel bij het nummer Hell Yeah, helemaal gemeend en uit zijn tenen. Ook de DVD is erg fraai.

avatar van beaster1256
derde hot august in zijn carriere en de beste voor me , de tweede is duidelijk de slechtste

goed dat hij nog zo laat in zijn leven weer meer erkenning krijgt , hij verdiende dat dubbel en dik !!!!

Father McKenzie
beaster1256 schreef:

Ik had er zelfs geen vermoeden van dat er een derde Hete augustus nacht gemaakt was...
Die tweede is inderdaad maar zo-zo, die eerste is topperdetop!

avatar van Running On Empty
Hot August Night II is inderdaad minder maar niet echt zeer slecht. Hier staan toch ook enkele prachtige nummers op zoals I Dreamed A Dream. En deze moet uiteraard niet worden verward met Love At The Greek.

Ik vind deze nieuwe Hot August Night bijzonder leuk klinken met meerdere kippevelmomenten. Het viel mij in Rotterdam 2008 al op dat ondanks dat Neil duidelijk een dagje ouder wordt zijn stem nog steeds fantastisch is en zeer uniek. Daar kunnen een hoop oude rotten op die leeftijd niet meer aan tippen. Ook op deze dubbelaar klinkt zijn stem als vanouds, op de oude nummers maar ook op de nieuwe nummers waaronder het werkelijk bloedstollend mooie Hell Yeah!

avatar van IntoMusic
Beetje laat, maar zie nu dit album pas. Heb de vorige 2 HAN ook en vooral de eerste draai ik nog regelmatig. Deze toch maar eens luisteren en leuk dat op de uitgebreide versie een track van het concert in R'dam is opgenomen (If You Know What I Mean).