Aux Raus - The Brick Is in the Air (2009)

Electronic

9. Curse Not the King
  10. Tralatitions
  11. Model Or Waffle
  12. Nunca Terminaran
Nieuwe Aux Raus!, nu te luisteren op luisterpaal, klinkt op het eerste gezicht iets ingetogener als hun eerste album

avatar van Bardt1980
Weinig nieuws onder de zon kan ik na 2 luisterbeurten concluderen. Wel weer lekker ouderwets raggen en beuken. Optreden op Lowlands 2009 was een van m'n hoogtepunten! Vooralsnog 3,5*

avatar van holysjit
Lekker album, veel techno-elementen maar Take Your Pets met de rocksound is toch mijn favoriet. Toch goed album!

avatar van thomzi50
Check hier mijn interview naar aanleiding van dit album.

avatar van Urbanoetang
1,0
Aux Raus, tsja. Nog niet bekend met het vorige plaatje uit '07, dat warempel een award heeft opgeleverd. Ik weet niet of het verschil met deze plaat van grootse proporties is, maar dat hoop ik wel. "Moet dit nou weer?", was het eerste wat bij mij opkwam bij het beluisteren van dit album. Een soort heropstanding van de gabberscene of zo - inclusief zijn oppervlakkigheid, lompheid en simpele riedeltjes. Nee, dit hoefte van mij niet. Afserveren.

edit: Release onder TopNotch. Hoop voor hun vorige plaat?

avatar van PPKLP
Aux raus zijn zeker geen band waar je thuis in je eentje naar moet gaan zitten luisteren... Aux raus op plaat en live zijn echt net zo verschillend als dag en nacht! Die moet je echt live eens gaan bekijken, dan snap je ook gelijk wat ze bedoelen met "Gabber-Punk" want het hele punk-element komt zeker niet over op plaat. Dat valt enkel live te beleven...Des ontdanks vind ik dit nog steeds een leuk album, iets minder dan de vorige maar zeker wel de moeite waard. Maar mensen ga dit aub live eens zien! Aux raus zijn de Sex Pistols van het nieuwe millenium!!...

Ja morgen ga ik ze zien in Den Haag en 10 september nog eens in Speakers, Delft!!! Heb er zin in! Zal wel een groot feest worden.

avatar van Bardt1980
PPKLP schreef:
Aux raus zijn de Sex Pistols van het nieuwe millenium!!...

Hmm das misschien weer net iets te veel eer, maar ik deel zeker je mening dat Aux Raus live een hele andere (en zeker betere) beleving is dan op cd. Misschien is een happy hardcore versie van Atari Teenage Riot een betere vergelijking.

avatar van gemaster
Ja ik zag het ook. Je weet natuurlijk wat je kan verwachten, maar ik denk dat het publiek van DWDD wel even schrok. Hahaha. Vooral met de blote bips op de tafel was geniaal.

Ik heb er naar uitgekeken om het nieuwe album aan te schaffen en te beluisteren.
Eerlijk gezegd brengt het niets vernieuwends. Toen ik het album beluisterde besprong me wel meteen het blijde gevoel dat deze muziek mij geeft.
Het klinkt vertrouwd en zoals gezegd nergens vernieuwend.

Wel kan ik me aansluiten bij eerdere meningen dat je deze band echt live hebt moeten zien. Live zijn ze veel beter dan op cd. De hele show is lekker rauw. De energie straalt er van af. De punk komt dan inderdaad beter tot zijn recht.

avatar van FunkStarr
Nadat ik een paar aardige nummers had gehoord van deze heren, valt dit album in z'n geheel toch wat tegen. Het is allemaal teveel van hetzelfde, en het geschreeuw door de nummers heen vind ik ook iritant worden op een gegeven moment. Misschien moet ik ze maar eens live gaan zien inderdaad, want dit album heeft mij nog niet kunnen overtuigen.

avatar van Marieketiekje
Amping on Blanks is wat mij betreft het beste nr. van dit album, lekkere bruut begin, de snelheid in het midden en de vette logge beat die ook in het begin was ook als afsluiter. Energiek nr.

avatar van McSavah
Poeh, ik schrok even, Gyzzz die dit album 5* geeft...

boomkat
Haha, daar trapte ik even in.