The Horace Silver Quintet plus J.J. Johnson - The Cape Verdean Blues (1965)

Jazz
Label: Blue Note

1. The Cape Verdean Blues (5:02)
  2. The African Queen (9:39)
  3. Pretty Eyes (7:34)
  4. Nutville (7:17)
  5. Bonita (8:40)
  6. Mo' Joe (5:46)
avatar van PaulieWalnuts
TJa, wat kan je hier nog over zeggen. Horace Silver is denk ik m'n favoriete jazz artiest. Geweldige piano-deuntjes.

Dit album is zijn beste.

avatar van Osiris Apis
Erg goed album ja.

Maar waarom heb je deze niet in je top10 staan en 'Song for my Father' wel?

EVANSHEWSON
Ik heb zelf ook Song For My Father in mijn platencollectie, dus deze hier is zeker even goed ?

avatar van Paalhaas
jep

avatar van PaulieWalnuts
Osiris Apis schreef:
Erg goed album ja.

Maar waarom heb je deze niet in je top10 staan en 'Song for my Father' wel?

Tja, het verschil is niet zo groot. Zo definitief is mijn top-10 niet.

avatar van AOVV
Horace Silver was in vorm toen deze plaat werd opgenomen, dat is duidelijk! Het zal ook wel aan de composities liggen, Silver heeft Kaapverdische roots.

6 zeer gedreven composities, met veel vaart en aanstekelijke ritmes. Meer moet dat soms niet zijn!

De titel misleid een beetje; J.J. Johnson doet alleen op track 4 tot 6 mee. Ik beschouw dit dan ook als een Horace Silver album, waarbij hij 5 van zijn eigen composities speelt en 1 van side-man Joe Henderson.

Door de kaapverdische sfeer heeft dit album een uniek sfeertje. Desondanks toch ietsjes minder dan songs for my father

Jazz waar ik heel blij van kan worden. De Kaapverdische sfeer is hoorbaar, maar zeker niet bepalend (had best wat meer gemogen wat mij betreft).