Sir Vincent Lone - Troubadour Heart (2009)

Label: Cooking Vinyl

8. It's All in the Game
  9. Honest Woman, An
  10. Wake Me Up When It's Over
avatar van platedraaier
Sir Vincent Lone heeft een geweldige mooie stem. Of eigenlijk had, want ik las net dat hij is overleden. Bij het toevoegen hadden we wat moeite met de juiste release datum. De cd is eigenlijk al in 2008 opgenomen en was alleen verkrijgbaar in de "Troubadour coffee house" in London. Dit verhaal achter Sir Vincent lone en deze cd staat hier beschreven.

De muziek op deze cd bestaat uit heerlijke luisterliedjes, met minimale begeleiding. Wat opvalt is de erg mooi opgenomen acoustische gitaar. Alleen het eerste nummer is eigenlijk een beetje een vreemde eend. Het begint met een ritmebox achtig geluid. maar daarna ontaard de cd is een zeer lekker luisterbare plaat. Elk liedje is een verhaaltje op zich. En ik zie hem zo voor me spelend in het kofiiehuis.
De titel dekt de lading. sir Vincent lone was een echte troubadour.

En dan kom ik er zojuist achter dat "Sir Vincent Lone" een soort pseudoniem is voor de schotse singer songwriter "Jackie Leven".
Iemand waar hier op musicmeter nog niemand op gestemd heeft of iets bij geschreven heeft.

BobbieMarley
Jackie Leven is een van de meest onderschatte singersongwriters. Heeft een prachtige stem en heeft geen enkele slechte plaat gemaakt (en dat zijn er nogal wat)! Ook bekend van Doll by doll.

BobbieMarley
platedraaier schreef:

Naar mijn bescheiden mening bedoel je John Martyn. Jackie Leven is vorig jaar overleden.